A McLaren vezetése megerősítette, hogy már gőzerővel dolgoznak a Red Bull-féle kipufogó rendszeren, amit reményeik szerint a júliusban megrendezésre kerülő Brit Nagydíjon már élesben is bevethetnek.
A McLaren vezetése megerősítette, hogy már gőzerővel dolgoznak a Red Bull-féle kipufogó rendszeren, amit reményeik szerint a júliusban megrendezésre kerülő Brit Nagydíjon már élesben is bevethetnek.
Az energiaital-gyárosok már az év eleje óta használják saját fejlesztésű rendszerüket, ami első ránézésre is különbözik a többiekétől, hiszen a kipufogó kivezetése nem az oldalszekrény tetején, hanem a hátsó felfüggesztés vonalában helyezkedik el.
Mindez pedig azt a célt szolgálja, hogy javítsa a légáramlatok útját a diffúzor felé, ami így hatékonyabban tud működni és nagyobb leszorítóerőt biztosít.
Sokak szerint nagyban ennek köszönheti a Red Bull Racing a kiváló teljesítményét, különösen a gyors kanyarokban.
„Úgy gondolom, hogy az összes többi csapat, és ez nyílt titok, ezen a területen van leginkább elmaradva” – mondta a McLaren főmérnöke, Paddy Lowe a Vodafone által szervezett telefonos konferencián szerda délután.
„Ezen a területen igen komoly teljesítménybeli javulást lehet elérni. A rendszeren már egy jó ideje dolgozunk, és bízunk abban, hogy a Brit Nagydíjon már élesben is bevethetjük, és nagyon reméljük, hogy az a kezdetektől fogva jól fog muzsikálni.”
A szakember azt is elmondta, hogy hazai versenyük előtt egy napot biztosan tesztelni fognak, amit lehetővé tesztnek a szabályok, melyek nem tiltják az egyenes vonalú, aerodinamikai tesztelést.
„Komoly kihívásokat tartogat a rendszer beépítése, így óvatosnak kell lennünk, nem szabad, hogy bármibe hiba csússzon, ezért mindenképpen pályára kell vinnünk az átalakított autót, még mielőtt azt élesben is bevetnénk a versenyhétvégén” – magyarázta Lowe.
Minden jel arra utal, hogy a Ferrari lesz az első csapat, amely pályára viszi a Red Bull-féle elrendezést, ugyanis az olaszok a múlt héten megerősítették, hogy már ezen a hétvégén bevetik az új kipufogót Valenciában.
A McLaren természetesen nem örül annak, hogy riválisa megelőzte ezen a téren, de Lowe elmondta, hogy az új rendszer bevetése egyáltalán nem garancia a sikerre.
„Majd meglátjuk, hogy miként működik a rendszerük. Bosszantó egy kicsit, hogy néhány riválisunk gyorsabban tudott reagálni nálunk, de ezzel nem tudunk mit tenni” – mondta a szakember.
Lowe azt is hozzátette, hogy most azon dolgoznak a mérnökök, hogy az új rendszer beépítése ne legyen kihatással autóik eddigi remek megbízhatóságára.