A Nemzetközi Automobil Szövetség úgy döntött, az eredeti tervekkel ellentétben – biztonsági megfontolásból – nem tiltja be a gumimelegítők használatát a 2009-es idénytől a Forma-1-ben. A csapatok tehát elérték amit akartak, és a versenyzők is örülhetnek.
A Nemzetközi Automobil Szövetség úgy döntött, az eredeti tervekkel ellentétben – biztonsági megfontolásból – nem tiltja be a gumimelegítők használatát a 2009-es idénytől a Forma-1-ben. A csapatok tehát elérték amit akartak, és a versenyzők is örülhetnek.
Az irányító testület korábban azt tervezte, hogy a slick gumik visszatérésével egy időben, a jövő évtől tiltólistára helyezi a gumimelegítők használatát az F1-ben, ezzel is látványosabbá és költséghatékonyabbá téve a királykategóriát.
Azonban azt követően, hogy a versenyzők aggodalmukat fejezték ki a hideg és a már üzemi hőfokon futó, sima felületű abroncsok közötti hatalmas teljesítménybeli különbség miatt, az FIA úgy döntött, biztonsági megfontolásból visszavonja eredeti javaslatát, és a továbbiakban is engedélyezi a gumimelegítők használatát.
Bár a Bridgestone korábban megnyugtatta a versenyzőket illetve a szövetséget, hogy a jövő évre szánt abroncsaik minden biztonsági feltételnek eleget tesznek, az FIA végül úgy határozott, marad a gumimelegítőknél, mert a korábban javasolt – a biztonsági szintet emelő – minimum guminyomás limit bevezetése, a csapatok szerint nem ellenőrizhető.
A gumimelegítők betiltása egyébként amúgy sem csökkentette volna drasztikusan a költségeket, mert a csapatok a teszteken tovább használhatták volna azokat, és valószínűleg éltek is volna a lehetőséggel.