Nagy a valószínűsége, hogy a Team Lotus alakulata a 2012-es esztendőben már új néven, Caterham Team AirAsia-ként vesz részt a forma-1-es világbajnoki sorozatban.
Nagy a valószínűsége, hogy a Team Lotus alakulata a 2012-es esztendőben már új néven, Caterham Team AirAsia-ként vesz részt a forma-1-es világbajnoki sorozatban.
A maláj kezekben lévő istálló, valamint a Lotus Renault GP vezetői ugyanis nemrégiben úgy nyilatkoztak, komoly előrelépés történt a hosszú hónapok óta húzódó névvita ügyében, miután mindkét alakulat Lotus néven vesz részt az idei bajnoki évadban.
Habár a névváltoztatásnak több hivatalos csatornán is keresztül kell mennie, egyre valószínűbb, hogy a Forma-1 mezőnyéhez tavaly csatlakozott Team Lotus lemond jelenlegi nevéről, és jövőre már az általa felvásárolt Caterham autógyártó, valamint a csapatfőnök, Tony Fernandes tulajdonában lévő AirAsia légiközlekedési vállalat nevével vesz részt a világbajnokságban.
„Épp nemrég láttam a paddockban, hogy [a Group Lotus ügyvezetője] Dany Bahar kedélyesen beszélgetett Tony Fernandesszel [a Team Lotus csapatfőnöke], szóval feltételezem, hogy született valamiféle megállapodás” – nyilatkozta Eric Boullier, a Lotus Renault GP csapatfőnöke.
„Majd meglátjuk. Egy névváltásnak lehetnek bonyodalmai a szponzoráció, valamint a televíziós bevételek szempontjából, szóval ezeket a problémákat még orvosolni kell.”
A Renault F1-es alakulatát jelenleg a Group Lotus szponzorálja, és nem titkolt szándéka, hogy mihamarabb saját szájíze szerint alakítsa a márkanevet, egyúttal át is nevezze az istállót.
Tony Fernandes, a Team Lotus csapatfőnöke pedig úgy gondolja, kifizetődőbb lehet, ha egyik saját márkáját futtatja a Forma-1-ben a Lotus név helyett, noha az alakulat nemrégiben megnyerte a névhasználattal kapcsolatos bírósági ügyet.
„Mindig motoszkált bennem az a kérdés hogy ’tényleg mi vagyunk a Team Lotus?’” – fogalmazott Fernandes az Autosportnak.
„Mindig is mondtam, hogy az a korszak az övék, mi csak visszahoztuk a nevet új tulajdonosokkal. Csak a szurkolókon múlik, hogy tetszik-e ez nekik, vagy sem. De természetesen üzlet is volt e mögött. Nincs értelme használni egy nevet, ha nem származik abból profit. Tulajdonképpen most valaki másnak végzünk marketingmunkát, és nem gondolom, hogy ez egészséges dolog. Sem a Lotus Renault-nak, sem nekünk, sem senki másnak.”
„Mindig úgy gondoltam, hogy a márka megóvása az elsődleges, és nem én voltam az, aki ezt elkezdte. Nem nekem volt erre igényem, hanem a Group Lotusnak. És elvesztették az ügyet. De az ajtóm mindig nyitva állt, és úgy is ki lehet jönni ebből, hogy mindkét fél nyer.”
„Mindig hangoztattam, hogy szeretnék részt venni az autóiparban, most pedig már itt van nekünk a Caterham.”