Ross Brawnt aranysúlyban lehet mérni. Amennyit az ő irányítása alatt kihoztak a Benettonból 1994-95-ben, majd a Ferrariból az ezredforduló éveiben, sporttörténeti teljesítmény lett…
Ross Brawnt aranysúlyban lehet mérni. Amennyit az ő irányítása alatt kihoztak a Benettonból 1994-95-ben, majd a Ferrariból az ezredforduló éveiben, sporttörténeti teljesítmény lett…
Az elmúlt hetekben rengeteg kérdés érkezett be hozzánk (bár bevalljuk őszintén, azok többsége technikai jellegű volt, így azokat a jövőben az info@f1vilag.hu e-mail címen tegyék fel olvasóink).
A kérdések közül hármat választottunk ki a héten, ezeket tesszük most közzé.
Ha Neked is van kérdésed, ne habozz, tedd fel nyugodtan!
Kedves Zsolt,
A Honda borzalmas szezont zárt az idei évben, azonban a brit csapat nemrég bejelentette, hogy a Ferrari egykori technikai igazgatója, Ross Brawn lesz a gárda új vezetője. Mi a véleményed, a brit szakember segítségével visszatérhet a Honda a mezőny élére? Mit vársz a brackley-i bázisú csapattól?
Üdv,
András
Kedves András!
A véleményemet kérdezted, szerintem Ross Brawnt aranysúlyban lehet mérni. Amennyit az ő irányítása alatt kihoztak a Benettonból 1994-95-ben, majd a Ferrariból az ezredforduló éveiben, sporttörténeti teljesítmény lett. Jó volna tudni, mennyire kap szabad kezet, hogy változásokat eszközöljön. Először azt kell megtalálnia, mi volt a Honda visszaesésének valódi oka. Várhatóak személycserék, hiszen a legtöbbször nem a változással van a baj, hanem az emberek hozzáállásával, ahogy a változást fogadják.
A Honda közép-vagy hosszabb távon visszatérhet a mezőny élére, kérdés, hogy tudnak-e, akarnak-e annyit várni. Kicsit kétlem, hogy Brawn-nak olyan szintű szakmai kapcsolata lesz Buttonnal és Barrichellóval, mint anno Michael Schumacherrel volt. Egyetlen év alatt ugyan lehetséges látványosan fejlődni, de az élre kerülni, hát az képtelenség.
Szia Zsolt,
Mit gondolsz, Michael Schumacher miben tudta jobban segíteni a Ferrari munkáját a téli teszteken, mint a csapat hivatalos versenyzői?
A német bajnok mely területekről tud többet, mint a többiek?
Üdv,
Kocsis Béla
Kedves Béla!
Schumacher egyfajta nimbusszá vált a Ferrarinál. A véleménye fontos, sőt már a jelenléte is lelkesítőleg hat, erősíti a csapatot, nem csak PR célokat szolgál. Munkájával terhet vesz le a versenyzők válláról. Miután kipihent, és hiányzik neki a vezetés élménye, nagyon komolyan veszi ezeket az edzőköröket, felteszi magának a lécet. Biztosan jó érzés lehet Massáéknak, hogy náluk Michael Schumacher a “segéd”, hogy ő is jó köröket ment az autóval, mert a versenyben és éles gyakorlásban szerzett évtizedes tapasztalata felbecsülhetetlen.
Kedves Zsolt,
Ha te dönthetnél, kit ültetnél az FIA élére? Mit gondolsz mennyi ideje van még Max Mosley-nak és Bernie Ecclestone-nak a sport élén?
Köszönöm válaszod,
Pintér Anita
Hello!
Hmmm… ha én dönthetnék, akkor 2-3 évente mást ültetnék az F.I.A. trónjára!
Fájdalom, de ebben a sportban is – akárcsak a gazdasági életben – az elnökségbe került emberek első dolga bebiztosítani a pozíciójukat. Mély gyökeret eresztenek, mielőbb leszámolnak a lehetséges ellenfelekkel. Aki nem ért egyet velük, azt valahogyan megbüntetik, vagy ellehetetlenítik. Önként soha nem fognak lemondani a hatalmukról. Mivel egy idő után már a látszatra sem ügyelnek, egyre több felháborodást váltanak ki. Ezek a jegyek a diktátorokra jellemzőek!
Mosley és Ecclestone érdekei összefonódtak, szinte szimbiózisban élnek. Saját társasjátékuknak nézik a sportágat, hátérbe szorítva a sportszakmai érdekeket.
Ez engem oltárian felháborít, mert szeretem a Forma-1-et.
A Forma-1-ben sokáig technikai evolúció volt, vagyis önfejlődést generált, amit az autóipar is megérzett. Manapság (kézi irányítás mellett) politikai, pénzügyi érdekek akarata szerint döntenek, és a Forma-1 csakis a jelen érdekét szolgálja ki, hogy éppen ma miben van a nagyobb üzlet. A Forma-1-ben már nem lehet kimutatni se középtávú, se hosszabbtávú koncepciót, ezért óriási, azonnali változásokra van szükség.