Döntött a Force India vezetősége: Otmar Szafnauer elmondta, a Szingapúri Nagydíjon történt ütközést követően a következő futamtól nem engedik, hogy Sergio Perez és Esteban Ocon egymás ellen versenyezzen a pályán.
Perez és Ocon a Szingapúri Nagydíj első körében ütközött, amikor pozícióért harcoltak: a baleset során Ocon a falnak ütközött, és csúnyán összetörte autóját, a verseny ezzel rögtön a futam kezdetén véget ért számára.
A Belga Nagydíjat megelőzően, amikor Perez és Ocon is a top 4-ből rajtolt, a csapatfőnök figyelmeztette a versenyzőket, hogy vigyázzanak egymásra, és kerüljék el az incidenseket. A Force India számára akkor különösen fontos volt a pontszerzés, miután a csapat tulajdonost váltott, és lenullázták pontjaikat.
„Itt nem emlékeztettem őket erre, de talán meg kellett volna tennem” – nyilatkozta Szafnauer a Motortsport.com-nak. „De már tudják, és többé nem fognak versenyezni egymással, ha nem tudják ezt baleset nélkül megtenni.”
A csapatfőnök Perezt hibáztatja
„Nem volt hely, Checónak több helyet kellett volna hagynia, Checónak csomó helye volt. Esteban olyan helyzetbe került, ahonnan ha Checo elmozdul, akkor nem tudott mit csinálni. De a csapattársad ezt nem teheti meg veled.”
„Ha ott egy másik autó van, akkor egyszerűen nem szabad odatenned az autót. De ha a csapattársad az, akkor tisztelned kell őt.”
„Ezek csak tények, ez van. A következő versenyen elmondjuk nekik a szabályokat, és ez többé nem fog megtörténni, ilyen egyszerű.”
Csak az FIA szempontjából versenybaleset
Az ütközés miatt a biztonsági autót is a pályára kellett hívni, és az FIA is megvizsgálta az incidenst, azonban úgy döntöttek, egyik pilótát sem büntetik.
„Megnézték, és azt mondták, hogy versenybaleset volt, és biztos vagyok benne, hogy ez az is – ha nem csapattársak között történik. De az én szempontomból hagyj helyet a csapattársadnak, mert a csapat az első. És volt lehetősége arra, hogy ezt megtegye.”
Szafnauer már Lawrence Stroll-lal is beszélt az esetről
Habár korábban már volt ütközés a két versenyző között, a jelenlegi csapatvezetés – köztük Lawrence Stroll-lal – mellett ez most fordult elő először. Szafnauer elmondta, már beszéltek a kanadaival az esetről.
„Csapatvezetőként, tulajdonosként vagy menedzserként nem tudod kontrollálni őket, ha egyszer kint vannak a pályán. Ezt itt kell megtennünk, mielőtt kimennek. Szóval ő is ebben a pozícióban van. Ha egyszer kimennek, náluk van a kormány, szóval előtte kell szabályoznunk őket.”
„Ez fájó. Legalább 10 pontot szerezhettünk volna ma, ami azt jelenti, hogy a McLaren mögöttünk lenne. Ez 10-12 pontba fáj nekünk.”