A wokingi gárda annak reményében vágott neki az új idénynek, hogy képes lesz rendszeresen a dobogós helyekért, sőt, akár a győzelmekért is csatázni, az évad első két versenyhétvégéjén viszont az látszott, a McLaren nemcsak a Red Bull-lal, de a Ferrarival szemben is lemaradásban van. A csapat idei versenyautója elődjéhez hasonlóan egy kicsit küszködik a lassú kanyarokban, ráadásul a végsebesség terén sem remek annyira. Andrea Stella csapatfőnök pedig azt reméli, a május első felében érkező első jelentősebb fejlesztési csomaggal nagyot léphetnek előre.
„Lesz néhány kisebb dolog Ausztráliában, és remélhetőleg Japánban, de ezek csak néhány ezredmásodpercet jelentenek majd” — magyarázta a csapatfőnök. „És aztán remélhetőleg még az évad első harmadában lesz egy jelentős fejlesztésünk. A hatodik vagy hetedik verseny környékén.”
Bár Stella szerint a következő versenyeken is képesek lesznek többet kihozni az MCL38-asból, jelentősebb előrelépést az első fejlesztési csomag érkezéséig nem fognak tudni megtenni.
„Azt gondolom, ki tudjuk egy kicsit jobban ismerni még az autónkat. Dzsiddában egy kicsit másképp állítottuk be a két autót. És azt gondolom, láttunk érdekes pozitívumokat és negatívumokat. Ez az optimalizálás nagyjából egy tizedet ért — varázslatot nem lehet találni vele. Jól ismerjük már az autónkat, eltekintve attól a néhány különbségtől a két versenygép között, amit felülvizsgálunk.”
„Szóval szerintem a fejlesztéseken múlik majd a javulásunk, illetve az adott pályához való alkalmazkodáson.”
„Láthattuk, hogy a dzsiddai első szektorban mindenki a McLaren mögött volt. Ezekben a gyors, ritmusos kanyarokban az autó remekül reagál. Eközben az elnyújtott kanyarokban, ahol sokáig kell irányban tartania kormányt, az autónk egy kicsit feladja, így időt veszítünk. Ez az, amiben a Ferrari nagyon erős, és ezért volt Leclerc annyira versenyképes az utolsó szektorban.”