A BMW Sauber tesztpilótája, Christian Klien végzett az élen az e heti tesztek második napján Jerezben, ahol a csapatok tovább folytatták a felkészülést a szezon hátralévő részére, illetve egyesek már a 2009-es elemeken dolgoztak.
A BMW Sauber tesztpilótája, Christian Klien végzett az élen az e heti tesztek második napján Jerezben, ahol a csapatok tovább folytatták a felkészülést a szezon hátralévő részére, illetve egyesek már a 2009-es elemeken dolgoztak.
A BMW Sauber végzett az élen a tesztek második napján Jerezben, ahol nyolc csapat képviseltette magát, hogy minél jobban felkészüljön az utolsó négy, tengerentúli versenyre.
Christian Klien 1:19.537-es idejével a nap leggyorsabb versenyzőjének bizonyult, és három tizeddel előzte meg a rekorder Sebastian Vettelt, aki a mai napon a Red Bull Racing RB4-es modelljét vezette.
Klien egyébként közel 400 kilométert teljesített a nap folyamán, miközben az a szezon utolsó versenyeire szánt aerodinamikai fejlesztésekre fektette a legnagyobb hangsúlyt.
A tervek szerint csütörtökön Robert Kubica vette volna át a volánt az osztrák tesztpilótától, ám fogfájása miatt Nick Heidfeld gördül majd pályára a következő két napon.
Vettel elég sok időt vesztett a délután folyamán egy váltóprobléma miatt, de így is a második helyen landolt. A német versenyző holnap tovább folytatja a munkát leendő csapatával, majd az utolsó tesztnapon visszatér a Toro Rossóhoz.
A Red Bull tartalékversenyzője, Sebastien Buemi eközben a Toro Rossóval tesztelt. A faenzai kicsapat már Vettel helyettesét keresi a jövő évre, így kapott lehetőséget a svájci, aki a harmadik helyen végzett, négy tizeddel elmaradva Vetteltől. Holnap Takuma Sato ülhet volán mögé.
A McLaren első alkalommal vitte pályára a kinetikus energiatároló rendszerrel (KERS) felszerelt autóját, melyet Gary Paffett vezetett. A német versenyző csak egy kisebb rendszerellenőrzést hajtott végre, és néhány új aerodinamikai elemet tesztelt a szezon utolsó négy futamára.
A McLaren tesztpilótája a negyedik lett, holnap Pedros de la Rosa váltja.
A Toyota, a Renault, a Honda, és a Williams volt még jelen a mai tesztnapon, utóbbi Kazuki Nakajimával már a 2009-es hátsó részt tesztelte.
Az FW30-as már a 2009-es szabályoknak megfelelő hátsó szárnnyal és diffúzorral volt felszerelve, míg az autó többi része változatlan maradt. A jövő évi szabályok szerint a hátsó szárny mindössze 800mm széles lehet, de magasabban helyezkedhet el. Eközben a diffúzor alacsonyabb, és rövidebb lett, illetve hátrébb került.
Teszteredmények, Jerez, 2. nap:
1. Christian Klien BMW Sauber 1:19.537 84 2. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1:19.878 60 3. Sebastien Buemi Toro Rosso-Ferrari 1:20.209 88 4. Gary Paffett McLaren-Mercedes 1:20.602 52 5. Kamui Kobayashi Toyota 1:20.769 94 6. Lucas di Grassi Renault 1:20.853 90 7. Alexander Wurz Honda 1:21.123 71 8. Kazuki Nakajima Williams 1:23.171 61