Könnyen elképzelhető, hogy a Halo 2018-as bevezetése miatt egyes csapatok kénytelenek lesznek majd kihagyni az első előszezoni teszteket, megcsúsznak ugyanis versenyautóik tervezésével.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) meglehetősen későn hozta meg azon döntését, miszerint a következő idénytől kezdve kötelezően használandó lesz a fejvédő szerkezet a Forma-1-ben. A szervezet mindezt idén júliusban jelentette be.
A Force India technikai igazgatója, Andrew Green nemrég úgy fogalmazott, új autójuk tervezésével hetekkel le vannak maradva, és úgy gondolja, hogy több csapat sem tud majd pályára gurulni 2018-as versenygépével az első, február 26-án kezdődő teszten.
„Nagy küszködés lesz elkészülni a téli tesztekig. Elég nagy a kockázata annak, hogy bizonyos csapatok nem fognak elkészülni” – mondta a szakember.
„A nyári szünetben kaptunk némi információt, így sikerült kicsit előrelépni. De még döntő információkra várunk, ami alapvetően visszatartja a kasztni tervezését.”
„A szövetségtől megkaptuk az általános formát és az eszköz installációjára vonatkozó információkat, de hiányoznak a konfigurációk a kasztnin való teszteléshez. És ehhez alakítanánk a kasztnit.”
„Minden perc, amit itt ücsörögve töltünk, további csúszás. Túl későn jött a dolog. Elég nagy sokk volt mindenki számára, amikor a Shieldet elmeszelték, és aztán a Halo bevezetése mellett döntöttek.”
„Jelenleg nem tudom, hogy el fogunk-e készülni az előszezoni tesztekig. Megcsúsztunk a tervekkel. Valahogy össze kell sűrítenünk a programot, nagyon szoros ütemterv szerint dolgozunk egyébként is. Kihívást jelent mindez, és nem tudom, hogy fogjuk megoldani, amíg nem kapunk meg minden adatot.”
A Williams technikai igazgatója, Paddy Lowe mindeközben úgy fogalmazott, reményeik szerint elkészülnek az új autójukkal az első tesztig.
„Elég sok a tennivaló, de azt gondolom, kezelhető lesz. Még vannak bizonytalanságok, de kezelni fogjuk” – mondta.