A BMW nyilvánosságra hozta Robert Kubica horrorisztikus balesetének adatait, melyből kiderült, hogy a lengyel pilóta 230 km/h-s sebességgel csapódott a betonfalnak, miközben nem kevesebb, mint 75 G-s nehézségi erő hatott a testére.
A BMW nyilvánosságra hozta Robert Kubica horrorisztikus balesetének adatait, melyből kiderült, hogy a lengyel pilóta 230 km/h-s sebességgel csapódott a betonfalnak, miközben nem kevesebb, mint 75 G-s nehézségi erő hatott a testére.
Kubica a Kanadai Nagydíj felénél járva koccant össze Jarno Trullival, aminek következtében elvesztette autója felett az uralmát, kicsúszott a fűre, ahol leszakadt első vezetőszárnya, és a BMW irányíthatatlanul nekirongyolt a pálya széli betonfalnak.
A hivatalos adatok szerint a lengyel versenyző 230 km/h-s sebességgel csapódott a betonfalnak, és 75 G-s erőhatást kellett kibírnia a szervezetének, mutatta ki a fedélzeti baleset adatgyűjtő (ADR), ami a versenyző mögött, a tank alatt helyezkedik el. A mindössze 15×15 centiméteres berendezés az egész verseny alatt gyűjti az adatokat az autóról, és tárolja azokat.
Az adatokat a Lotus egykori mérnöke, a FIA biztonsági tanácsának vezetője, Peter Wright elemezte ki Indianapolisban, és az eredmények azt mutatták, hogy az összes biztonságért felelős eszköz – a túlélőcella, az erőelnyelő, a HANS, a pilóta feje felett lévő bukócső, és a sisak – tökéletesen működött.
“Miközben sokkolt a baleset látványa, boldogok vagyunk, hogy Robert komolyabb sérülés nélkül megúszta az esetet, és az összes biztonságért felelős eszköz kiválóan működött az autóban” – mondta a BMW Sauber technikai igazgatója, Willy Rampf. “Soha nem kerestünk kompromisszumot a biztonság terén. Mindig a biztonság pártján álltunk, és ez kifizetődött.”