Kubica készen áll bevetni a KERS-t Bahreinben - F1VILÁG.HU

Kubica készen áll bevetni a KERS-t Bahreinben

HIRDETÉS
HIRDETÉS

A BMW Motorsport igazgatója, Mario Theissen elárulta, hogy terveik szerint Robert Kubica is használni fogja a hibrid rendszert a hétvégén Bahreinben, ahol a hosszú egyenesek miatt az komoly előnyt jelenthet.

A BMW Motorsport igazgatója, Mario Theissen elárulta, hogy terveik szerint Robert Kubica is használni fogja a hibrid rendszert a hétvégén Bahreinben, ahol a hosszú egyenesek miatt az komoly előnyt jelenthet.

Miközben csapattársa, Nick Heidfeld mindhárom eddigi versenyen bevetette a KERS-t, addig a lengyel pilóta csak a múlt heti Kínai Nagydíj pénteki edzésein próbálta ki azt, és használatát azonnal el is vetette, mert nagy termete miatt komoly hátrányt jelent számára az eszköz jelenléte.

A KERS súlya hozzávetőlegesen 25-30 kg között mozog, és mivel nem változott az autók minimális súlyhatára az idei évben, a nehezebb versenyzők hátrányban vannak könnyebb ellenfeleikkel szemben, ugyanis kevesebb lehetőségük marad a ballasztok elhelyezésére, amivel valamelyest javítani lehetne az autó súlyeloszlásán.

A BMW már a múlt héten megerősítette, hogy egy könnyített karosszériát tervez lengyel versenyzőjének, hogy lehetősége legyen használni a regeneratív rendszert. Bár Theissen nem ejtett szót az új vázról, elmondta, mindkét autójukba be szeretnék építeni a KERS-t a hétvégi versenyen.

“Azt tervezzük, hogy mindkét autónkba beszereljük a hibrid rendszert” – mondta a német szakember. “Természetesen a végső döntést péntek este hozzuk meg, de minden erőnkkel azon leszünk, hogy mindkét autóba beépíthessük.”

Theissen azt is elárulta, hogy gőzerővel dolgoznak javítócsomagjukon, amit az európai futamok első állomásának helyet adó Spanyol Nagydíjra terveznek, ám hozzátette, még egyáltalán nem biztos, hogy elkészülnek duplafedelű diffúzorukkal.

“A munka javában zajlik a szélcsatornában. A barcelonai javítócsomag munkálatai már jóval korábban megkezdődtek, így most az a nagy kérdés, bele tudjuk-e integrálni az új diffúzort oly módon, hogy az teljesítménybeli előnyt eredményezzen. Ha nem, akkor még nem fogjuk használni.”

“Mindenképpen fejlődni fogunk, és az autó gyorsabb lesz, de az, hogy ez elég lesz-e ahhoz, hogy befogjuk a többieket, akik szintén újításokkal készülnek, nem tudom” – tette hozzá a német szakember.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!