Kubica szerint nincs jó biztonsági autós rendszer - F1VILÁG.HU

Kubica szerint nincs jó biztonsági autós rendszer

HIRDETÉS
HIRDETÉS

Robert Kubica elárulta, csak abban az esetben lenne elégedett, ha eltörölnék a biztonsági autós rendszert a Forma-1-ben, ám tisztában van azzal, hogy ez nem lehetséges. A BMW pilótája egyébként a tesztelés alatt álló új rendszerrel sincs kibékülve.

Robert Kubica elárulta, csak abban az esetben lenne elégedett, ha eltörölnék a biztonsági autós rendszert a Forma-1-ben, ám tisztában van azzal, hogy ez nem lehetséges. A BMW pilótája egyébként a tesztelés alatt álló új rendszerrel sincs kibékülve.

Kubica – aki egyébként hazai futamának tekinti a Magyar Nagydíjat – csütörtökön részt vett a BMW Magyarország által szervezett exkluzív vacsorán, ahol készségesen válaszolt az újságírók kérdéseire.

Lapunk is a maghívottak között volt, így lehetőségünk volt beszélni a lengyel versenyzővel, akit többek között a jelenlegi és a még tesztelés alatt álló új biztonsági autós rendszerről kérdeztük.

“A jelenlegi rendszer azoknak a versenyzőknek kedvez, akik hátul futnak, és hirtelen, egyik pillanatról a másikra előre kerülhetnek. Ők azok, akik teljes mértékben elégedettek a mostani helyzettel” – mondta Kubica az F1világ.hu-nak.

“Azonban a biztonsági autó mindig megkavarja a sorrendet, az élen autózók komoly hátrányba kerülnek, míg a kicsiknek lehetőségük van arra, hogy egy jobb eredményt érjenek el. Megmondom őszintén, hogy nem szeretem a biztonsági autót, hiszen tönkreteheti a versenyed. Nem jó, ha a biztonsági autó határozza meg a sorrendet, és minden csak a szerencsén múlik.”

“Az FIA jelenleg is dolgozik egy új rendszer tökéletesítésén, amely elég nehéz, ugyanis nincs olyan rendszer, amely 100%-osan fair lenne minden egyes résztvevővel.”

“A szövetség természetesen azt szeretné, ha senki nem kerülne különösebb előnybe, vagy hátrányba a többiekkel szemben a biztonsági autó pályára küldésekor, ezért is vezette be a szabályt, miszerint egy ideig nem lehet kihajtani a boxba, ami ugyebár nem egyszer okozott problémát az idei évben.”

“Azonban a végén az FIA dönt, és amit a szövetség mond, az úgy is lesz” – tette hozzá a lengyel versenyző.

Arra a kérdésünkre pedig, hogy véleménye szerint mi lenne a legjobb megoldás, nevetve azt válaszolta: “Nem kell biztonsági autó.”

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!