A futam után, a biztonsági autós szabályok megsértése miatt időbüntetéssel sújtott versenyzők többsége úgy érzi, hogy semmit nem tehetett annak érdekében, hogy ne menjen a minimum köridő alá, mikor pályára küldték a biztonsági autót.
A futam után, a biztonsági autós szabályok megsértése miatt időbüntetéssel sújtott versenyzők többsége úgy érzi, hogy semmit nem tehetett annak érdekében, hogy ne menjen a minimum köridő alá, mikor pályára küldték a biztonsági autót.
Hogy a versenyzők ne száguldhassanak vissza a boxba a biztonsági autó pályára küldésekor, a szabályok egyértelműen kimondják, hogy egy előre meghatározott idő alatt nem lehet teljesíteni az adott kört.
A stewardok kilenc pilótát találtak bűnösnek ezen szabály megsértése miatt a vasárnapi Európa Nagydíjat követően, akik egytől egyik öt másodperces időbüntetést kaptak.
A megbüntetett versenyzők azonban úgy érzik, hogy nem hibásak, ugyanis nem volt már elég idejük arra, hogy lelassítsanak, hiszen szinte már mindannyian az adott körük végén voltak, azaz csak akkor maradtak volna az időkorlát alatt, ha rátaposnak a fékre, ami veszélyes lett volna.
„Láttam a biztonsági autós jelzést, és a csapat is közölte velem a helyzetet, de akkor már az utolsó kanyarban voltam, ami egy teljes sebességű szekciója a pályának” – magyarázta Jenson Button, aki a büntetés ellenére is a harmadik pozícióban végzett.
„Az utolsó kanyarban voltam, megpróbáltam lassítani, amennyire csak lehetett a kanyart követően. A probléma azonban a helyzetemmel volt, hiszen már a kör végén voltam.”
„Egyszerűen nem tudtam lelassítani, mert amint megkaptam a jelzést, rá kellett volna taposnom a fékre, és ezt senki nem akarhatja egy nagysebességű kanyarban.”
A Renault lengyel versenyzője, Robert Kubica is egyetért az előtte szólóval, és elmondta, hogy minimális idő telt el aközött, hogy beküldték a biztonsági autót, és beállt a boxba, mindössze néhány másodpercig volt egy időben a pályán a biztonsági autóval.
„Az utolsó kanyarban voltam, mikor megláttam a biztonsági autós jelzést, és aztán gyorsan úgy döntöttem, hogy kiállok a boxba” – mondta. „Egyszerűen nem volt időm reagálni. Mindössze 100, 200 méterig voltam a pályán, mikor bejött a biztonsági autó.”
„Éppen ezért nem volt elég időm arra, hogy reagáljak, és lefékezzek, szóval lehetetlen helyzetben voltam.”
A Force India versenyzője, Adrian Sutil így folytatta: „Nehéz volt, mert a biztonsági autó akkor hajtott ki a pályára, mikor az utolsó szektor végén voltam, és ez a leggyorsabb része a pályának, szóval nehéz volt felmérni, hogy mi a helyzet.”
„Ha ezen a részen nagyon lelassítasz, az veszélyes, szóval tartottam a normális sebességet, ahogy az előttem haladók is így tettek. Őket követtem, nem gondoltam, hogy ebből bármi probléma lesz.”
Az öt másodperces időbüntetések azonban szinte semmit nem változtattak a végeredményen.
Button, Rubens Barrichello, Kubica, és Sutil is megtartotta pozícióját, egyedül Sebastien Buemi, és Pedro de la Rosa veszített pozíciókat, utóbbi pontot sem szerzett.