A McLarennél már a szezont megelőzően tudták, autójuk nem lesz annyira versenyképes, mint szeretnék, ám az elmúlt hetekben elkezdték folyamatos fejlesztésekkel ellátni az MCL60-as versenygépet, mellyel Lando Norris és Oscar Piastri egy 2. és egy 3. helyet szerzett a Forma-1-es Brit Nagydíj szombati időmérő edzésén.
A Mercedes versenyzője, Lewis Hamilton pedig a minap arról beszélt, a wokingiak formajavulása kétségkívül egy ébresztő számukra, és ki kell deríteniük, a McLaren miért tudja hatékonyan alkalmazni a Red Bulltól ellesett megoldásokat. Sőt, a Mercedes-főnök Toto Wolff is arról beszélt, valóban ki kell elemezniük, hogy a McLaren hogyan tudott ennyit gyorsulni.
Andrea Stella, a McLaren csapafőnöke ugyanakkor rámutatott, természetesen nem pusztán arról van szó, hogy lemásolják az egyik rivális megoldásait – komolyabb munkára van szükség ehhez.
„Minden csapat inspirálódik a többi istálló által. A csapatok jól fel vannak szerelve ahhoz, hogy megpróbáljanak szellemi tudásra szert tenni azon fotók alapján, amik az autók pénteki bemutatása során készülnek” – magyarázta Stella. „Szóval inspirálódunk a többi autó révén, de ez nem azt jelenti, hogy lemásoljuk a geometriát, aztán installáljuk a CFD-rendszerünkbe, a számítógépes szimulációnkba, vagy a szélcsatornánkba, az autó pedig elkönnyül a leszorítóerőt tekintve. Általában az autónk eleve arra van optimalizálva, amit egészen addig a pontig csináltunk.”
„A kulcsfontosságú az, hogy megértsük, hogy bizonyos koncepciókban több potenciál van, mely lehetővé teszi, hogy gyorsabban és hosszabban fejlesszük az autónkat. Ehhez szükséges, hogy megfelelő szakemberek legyenek a megfelelő pozíciókban.”
Stella kiemelte Peter Prodromou munkáját, aki korábban Adrian Newey mellett hosszú éveken át dolgozott a Red Bull Racingnél, majd a McLarenhez visszatérve egyre komolyabb feladatokat kapott, idén pedig az aerodinamikai részleg vezetője lett.
„Egy nevet szeretnék itt említeni, Peter Prodromouét, aki vezeti az aerodinamikai fejlesztéseket a McLarennél, és kivételes munkát végez a koncepciós irány meghatározásában, emellett pedig szervezi és inspirálja a teljes aerodinamikai csoportot. Szóval le a kalappal Peter előtt.”