A lehető legtöbbet kell kihoznia az előszezon utolsó tesztsorozatából a Lotus Forma-1-es csapatának, ha ki akarja használni autója ígéretes formáját a 2012-es idény első felében – véli Eric Boullier csapatfőnök.
A lehető legtöbbet kell kihoznia az előszezon utolsó tesztsorozatából a Lotus Forma-1-es csapatának, ha ki akarja használni autója ígéretes formáját a 2012-es idény első felében – véli Eric Boullier csapatfőnök.
A gárda számára ígéretesen indult a téli felkészülés, múlt héten, Barcelonában azonban derült égből villámcsapásként érkezett a hír, az első felfüggesztés hibája miatt az alakulat nem folytatja tesztprogramját, és enstone-i főhadiszállásán próbál megoldást találni a felmerült problémákra.
Ahogyan arról szerdán lapunk is beszámolt, a Lotus újratervezte a kérdéses alkatrészeket, így a héten négy napot tölthet el teszteléssel a mezőny többi istállójával egyetemben.
A csapatot irányító Eric Boullier elárulta, tisztában vannak az előszezon utolsó tesztsorozatának jelentőségével, kiváltképp úgy, hogy az eredetileg jövő hétre tervezett extra tesztnapot mégsem használhatják ki a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) tiltása miatt.
„Nyilvánvalóan szeretnénk ugyanazt a megbízhatóságot elérni, mint amit Jerezben mutattunk, és szeretnénk annyi kilométert futni, amennyit csak lehet” – mondta a szakember az Autosportnak.
„Nem kaphatjuk vissza az elveszített négy tesztnapot, viszont a lehető legtöbbet kell kihoznunk a következő négy napból, hogy meggyőződjünk arról, jó munkát végzünk.”
Boullier elárulta, optimistán várják a folytatást, hiszen az E20-as versenygép ígéretesen teljesített az első teszteken, ezzel együtt persze tudja, az számít igazán, hogy a vérfrissítésen átesett autó milyen teljesítményt nyújt riválisaival szemben.
„Jerezben a megbízhatóság és a tempó is jó volt, de ez nem jelent túl sokat, hiszen csupán az első teszt volt. Sok fejlesztés érkezik az autóra a tesztre és az első versenyre, akárcsak a többi csapatnál, szóval majd kiderül.”
„De kétségtelen, hogy az alapok jók voltak, és a versenyzők is elégedettek voltak az autó irányíthatóságával. A versenygép egyensúlya jó volt, szóval jól kezdtük a felkészülést.”
A csapatfőnök cáfolta azokat a pletykákat, melyek szerint a felfüggesztés hibáját az okozta, hogy mindent megtettek annak érdekében, hogy a lehető legnagyobb mértékben csökkentsék a versenyautó súlyát. A gárda technikai igazgatója, James Allison ugyanis a minap elárulta, az újratervezett komponens közel 1 kg-mal nehezebb elődjénél.
„Nem, nem, nem, semmi ilyesmiről nincs szó” – magyarázta Boullier. „Volt egy kis különbség a szimuláció és az egyik összetevő között, és kétségtelenül nem voltunk elégedettek az eredménnyel. Több okból is arra fókuszáltunk, hogy újratervezzük az alkatrészt, és megszabaduljunk a problémáktól.”
A szakember mindemellett elárulta, elfogadják az FIA azon döntését, miszerint nem engedi tesztelni a csapatot jövő héten, Silverstone-ban. A sportot irányító testület álláspontja szerint a Lotus szabályt szegne az extra tesztnappal, a regulák ugyanis nem engedélyezik, hogy az év első nagydíja előtti héten bármely csapat is tesztelje autóját.
„Azt hiszem, másképp értelmeztük a szabályokat” – magyarázta Boullier. „A csapatok megegyeztek abban, hogy egy extra tesztnapot tölthetünk el a jövő héten, az FIA azonban közölte, hogy ez nem lehetséges – ez pedig a történet végét jelenti.”