A Lotus Forma-1-es csapatánál csak reménykedni tudnak abban, hogy a Pirelli nem változtat drasztikus mértékben idei abroncsain – Eric Boullier csapatfőnök úgy nyilatkozott, nagyon frusztrálja őket a gumigyártó döntése, de megpróbálnak a lehető legjobban alkalmazkodni.
A Lotus Forma-1-es csapatánál csak reménykedni tudnak abban, hogy a Pirelli nem változtat drasztikus mértékben idei abroncsain – Eric Boullier csapatfőnök úgy nyilatkozott, nagyon frusztrálja őket a gumigyártó döntése, de megpróbálnak a lehető legjobban alkalmazkodni.
A Pirelli a vasárnapi Spanyol Nagydíjat követően jelentette be, hogy módosít abroncsainak szerkezetén, azok ugyanis túl gyorsan koptak a bajnokság első versenyein.
A vállalat motorsport-igazgatója, Paul Hembery kifejtette, a gumik összetétele változatlan marad, csupán a struktúra változik annak érdekében, hogy a mezőny ne szenvedjen annyira a túlzott gumikopás miatt.
A szakember hozzátette, bár valóban a Red Bulltól kapták a legtöbb kritikát a 2013-as szezon első felében, nem az energiaital-gyárosok miatt változtatnak.
A Lotusnál mindazonáltal úgy vélik, egyáltalán nem fair, hogy idény közben változtatnak az abroncsokon, azok a csapatok ugyanis, melyek autói jól alkalmazkodtak az idei gumikhoz, hátrányba kerülhetnek a módosítások miatt.
„Nem sok olyan sport van a világon, ahol ilyen alapvető változtatások hajtanak végre idény közben” – fejezte ki nemtetszését az üggyel kapcsolatban Eric Boullier csapatfőnök.
„Csak képzeljék el egy pillanatra, hogy csak azért, mert az egyik focicsapat nem tud olyan gyorsan futni, mint az ellenfél, félidőben megváltoztatják a játéktér méreteit! Nagyon frusztrálóak ezek a változtatások. Csak remélni tudom, hogy nem lesznek túl radikálisak.”
„Nyilvánvaló, hogy a Pirelli nehéz helyzetben van, hiszen több oldalról is nyomás nehezedik rá.”
Boullier szerint a helyzet azért is igazságtalan, mert minden csapat ugyanakkor kapta meg a Pirellitől a 2013-as abroncsokkal kapcsolatos adatokat – a változtatás pedig árthat azon alakulatoknak, melyek szándékosan úgy tervezték meg autóikat, hogy azok kíméletesen bánjanak az abroncsokkal.
„Tavaly, amikor terveztük 2013-as autóinkat, minden csapat megkapta az információkat a Pirellitől, és mindenki minden tőle telhetőt megtett azért, hogy olyan autót építsen, mely a legjobban használja ezeket az abroncsokat.”
„Még ki is próbálhattuk kísérleti jelleggel a 2013-as gumikat a szezon végén, hogy megerősíthessük a fejlesztési irányvonalakat.”
„Mint mindig, néhány csapat jobb munkát végzett a tervezéssel, mint más alakulatok, és néhány versenyző jobban tud alkalmazkodni úgy az autóhoz, mint a gumikhoz. Frusztráló, amikor fejlesztesz egy autót olyan információk alapján, melyek mindenki számára hozzáférhetők, olyan gumiknak, melyek mindenki számára ugyanolyanok, és végül azt mondják, hogy változtatni fognak az abroncsokon.”
Bár a csapatot frusztrálja a Pirelli döntése, Boullier abban bízik, a Lotus szakemberei megfelelően reagálnak majd, így a csapat nem veszít versenyképességéből a bajnokság további részében.
„Nagyon tehetséges tervezők és mérnökök dolgoznak nálunk, akik most kétszer olyan keményen dolgoznak annak érdekében, hogy a lehető legjobban alkalmazkodjunk ezekhez a változásokhoz.”
Az enstone-i gárda világbajnok versenyzője, Kimi Räikkönen hátránya mindössze 4 pont a listavezető Sebastian Vettel mögött a bajnoki tabellán, míg a Lotus harmadik a konstruktőrök versenyében.
„Nyilvánvaló, hogy Kimi jelenleg nagyon erős formában van, és másik versenyautónk is képes folyamatosan jó teljesítményt nyújtani” – fogalmazott Boullier. „Még mindig vannak olyan területek, melyeken javíthatunk. Eddig minden egyes pályán erős alapokkal rendelkeztünk, szóval optimisták vagyunk a monacói hétvégét illetően is.”