A Lotus Forma-1-es csapatánál úgy vélik, semmi értelme nincs annak, hogy elutazzanak a két hét múlva esedékes első előszezoni tesztre, Jerezbe. A csapat új autója csak Bahreinben debütál.
A Lotus Forma-1-es csapatánál úgy vélik, semmi értelme nincs annak, hogy elutazzanak a két hét múlva esedékes első előszezoni tesztre, Jerezbe.
Az enstone-i gárda már korábban bejelentette, új autója nem készül el időben az első gyakorlásra, így az E22-es modell csak február közepén, Bahreinben gurul pályára először.
Gerard Lopez, a Lotus tulajdonosa elárulta, egyáltalán nem aggódnak, hiszen jól halad az új modell fejlesztése – egész egyszerűen azon a véleményen vannak, jobb, ha még egy ideig a szélcsatornában dolgoznak a 2014-es konstrukción.
„Nagyon elégedettek vagyunk az új autó fejlesztésével, ami egy kicsit talán másmilyen, mint a többieké” – mondta Lopez az Auto Motor und Sport című német szaklapnak adott interjújában.
„Viszont úgy hisszük, jobb, ha a következő néhány hetet még a szélcsatornában töltjük, és tovább dolgozhatunk az autón. Ezzel többet nyerhetünk, mint egy pályateszttel, hiszen teljesítmény tekintetében nagyobb előrelépéseket tehetünk.”
Lopez elárulta, mivel a Renault új, V6-os turbómotorját több más csapat is teszteli majd, rengeteg információt kapnak majd Jerezből, noha ott sem lesznek.
„A hajtásláncot a Red Bull, a Toro Rosso és a Caterham is teszteli. Minden általuk gyűjtött információ hasznos lesz számunkra is. Minden, amit a Renault változtat a bahreini tesztre, érvényes lesz a mi autónkra is. A váltó saját fejlesztés. Tehát gyorsan tudunk reagálni, ha valami balul sül el. Az egyetlen dolog, ami hiányzik majd, az a tapasztalat az elektronikai rendszereket tekintve, beleértve az energia-visszanyerő rendszert is. De ez nem olyan nagy dolog. A legnagyobb probléma Jerezben a motorral lehet. És a többi Renault-motoros csapat révén mi is figyelemmel kísérhetjük a dolgokat.”
Bár a lehetőség adott lett volna arra, hogy a Lotus tavalyi autójával körözzön Spanyolországban, a csapat mérnökei úgy látták, ennek semmi haszna nem lett volna.
„Jerezben 15-16 °C lehet. Mit tudnánk tanulni itt a gumikról, illetve a hűtésről? Jerezben maximum Silverstone-ra tesztelhetnénk. Az első igazi teszt Bahreinben lesz majd. Addig inkább a szélcsatornában javíthatunk a köridőkön. Korábban fontolgattuk, hogy a tavalyi autóval pályára gurulunk a gumik miatt, de a mérnökök ellenezték. Jerez annyira speciális pálya, hogy nem sokat tanulnánk.”
A Lotus az elmúlt év végén komoly anyagi problémákkal küszködött, mostanra azonban Pastor Maldonado személyes szponzora, a PDVSA révén egyenesbe jött a gárda. Lopez elárulta, bár sokáig tárgyaltak a Quantum Motorsports nevű vállalattal, az egyezség dugába dőlt.
„A Quantum által ígért pénz soha nem érkezett meg. Szóval mostanra lemondtunk róla. 2014-re a PDVSA révén teljessé vált a büdzsénk. A Genii pedig 98 százalékban továbbra is velünk van.”
Amikor a szakembert arról kérdezték, Kimi Räikkönen megkapta-e már elmaradt fizetését, így felelt: „A fizetésének egy részét megkapta már, a többit pedig meg fogja kapni.”