A jelenlegi Forma-1-es rajtrács hosszú távú életképessége érdekében muszáj visszaszorítani a költségeket az autósportok csúcsosztályában – ezen a véleményen van Eric Boullier, a Lotus csapatfőnöke.
A jelenlegi Forma-1-es rajtrács hosszú távú életképessége érdekében muszáj visszaszorítani a költségeket az autósportok csúcsosztályában – ezen a véleményen van Eric Boullier, a Lotus csapatfőnöke.
A francia szakember szerint a csapatok 80 százaléka támogatja a kiadások csökkentésére irányuló egyeztetéseket, ám néhány alakulat egész egyszerűen megakadályozza a konszenzust, emiatt pedig mindennemű törekvés zsákutcába jut.
Ez pedig azt jelenti, hogy a kisebb csapatok – köztük a Lotus – pénzügyi hiánnyal szenvednek, ez az állapot pedig nem tartható hosszú távon.
Az enstone-i gárda tulajdonosa, a Genii Capital nemrégiben az istálló 35 százaléknyi tulajdonjogát adta el az Infinity Racing nevű vállalatnak, hogy biztosítsa a csapat jövőjét, míg a Sauber nemrég jelentős szponzori megállapodást kötött három orosz vállalattal.
„A probléma az, hogy néhány csapat – így a Red Bull, a Ferrari és a Mercedes – megengedheti magának a régi utat, és sokat költhet autójára – mi viszont nem” – mondta a Lotus csapatfőnöke, Eric Boullier az AUTOSPORT című angol szaklapnak nyilatkozva.
„Ahhoz, hogy a csapatok versenyképesek maradjanak, egy minimális költségvetést kell fenntartanunk, ám ez a határ jelenleg bevételeink felett van, szóval részvényeseinknek kell áthidalni a problémát.”
„Ne felejtsük el, hogy a ’90-es évek elején egy élcsapat talán 40 millió fontot költött el évente, 2008-ban pedig már 100 milliót! Csökkentenünk kell a költségeket. A gondot az okozza, hogy ma a csapatok 80 százaléka támogatja is ezt, de 20 százaléka nem.”
„Nem hiszem, hogy túl sportszerű, ha csak három csapat engedheti meg magának a Forma-1-et, szóval meg kell találnunk a módját annak, hogy visszaszorítsuk a költségeket.”
A Lotus első embere optimista a témát illetően, jelenleg is tárgyalásokat folytatnak ugyanis a Nemzetközi Automobil Szövetséggel (FIA), ráadásul az Infinity Racinggel kötött megállapodás is biztosítja csapata jövőjét.
„Örülök, hogy ezek az egyeztetések előreviszik a Forma-1-et. Szeretnénk visszaszorítani a költségeket, és a szabályok által akarjuk ezt elérni. Néhány hete egy új partnert jelentettünk be, ami ugyan még nincs véglegesítve, de jól haladunk vele.”
„Ha befejezzük, egy új éra veszi kezdetét Enstone-ban, mert financiálisan évekig biztosított lesz a működésünk egy másmilyen szinten. Még így sem tudunk majd annyit költeni, mint mondjuk a Ferrari, vagy a Mercedes, de csapatként képesek leszünk azon a szinten maradni, melyen most versenyzünk.”