A tervek szerint Silverstone-ban, Monzában és Interlagosban módosítanak majd a versenyhétvégék formátumán: a szombati időmérő helyett itt nagyjából 100 km-es sprintfutamokat rendeznek meg, ezeken egy pénteki időmérő végeredménye alapján állnak rajthoz a versenyzők.
Az úgynevezett „sprintidőmérő” végeredménye dönt majd a vasárnapi verseny rajtsorrendjéről.
Ahhoz, hogy az F1 Bizottsága hétfői ülésén jóváhagyja a tervezetet, a 30-ból legalább 28 szavazatra lesz szükség. Minden csapatnak egy szavazati joga van, míg a Formula One Managementnek és az FIA-nak 10-10.
A legtöbb kérdésben egyébként már jó ideje megállapodtak a csapatok, ám sokat vitáztak arról, mennyi plusz pénzt kapjanak a sprintversenyekért – hiszen az extra versenyeken természetesen az esetleges káresemények esélye is megnő. Úgy tudni, végül ebben a tekintetben is megoldás született, így ma zöld utat kaphat a javaslat.