Az időmérő edzés utolsó etapját helyenként vizes, helyenként teljesen száraz aszfalton rendezték Malajziában. A trükkös körülmények közt Sebastian Vettel volt a leggyorsabb, megelőzve a két Ferrarit.
Az időmérő edzés utolsó etapját helyenként vizes, helyenként teljesen száraz aszfalton rendezték Malajziában. A trükkös körülmények közt Sebastian Vettel volt a leggyorsabb, megelőzve a két Ferrarit.
Napsütésben és nagy hőségben rajtolt el az időmérő edzés Sepangban, a levegő 32, az aszfalt 41 Celsius-fokos volt ekkor. Eső nem esett a harmadik szabadedzés óta, de jól tudjuk, Malajziában percek alatt jelentősen megváltozhat az időjárás.
Mivel esőnek nyoma sem volt, ezért a mezőny első felébe tartozó pilótáknak nem kellett kapkodniuk, így nem volt meglepő, hogy az első percek a kisebb csapatokról szóltak.
Az első etapban Max Chilton neve mellé került az első mért kör, 1:40.683-mal kezdett, de a papírformának megfelelően a többség könnyedén túlszárnyalta a Marussia-pilóta idejét.
Az élmezőny tagjai spóroltak a kemény gumikkal, amint biztos továbbjutást érő körül volt, máris visszahajtottak a garázsba. Meglepő módon a Red Bullok talán túlzásba is vitték a spórolást, és első mért körével sem Mark Webber, sem Sebastian Vettel nem hozta magát valami biztos helyzetbe. Az ausztrálnak a kiesőzónából való elkerülésért újabb kört kellett mennie, míg Vettel a 15. idővel lépett tovább.
Az elsőként búcsúzó hatosban a két Marussia és a két Caterham kapott helyett, hozzájuk csatlakozott a willaimses Valtteri Bottas és a Toro Rossóval Jean-Eric Vergne. A két sereghajtó csatáját Jules Bianchi révén a Marussia nyerte. A Q1-ben a legjobb időt (1:36.809) Adrian Sutil futotta a lágyabb gumikon.
A negyedórás második etap második fele már szemerkélő esőben zajlott, egy-egy kanyarban néhányan már kissé meg is csúsztak. Sőt, az utolsó bő öt percben már lehetetlen volt javítani, így Paul di Resta, Pastor Maldonado és Romain Grosjean is kiesett, pedig ők becsülettel próbálkoztak a hajrában is.
Velük együtt búcsúzott el a folytatástól Nico Hülkenberg és Esteban Gutierrez (mindkettő Sauber), valamint Daniel Ricciardo is. A Q2-ben Nico Rosberg volt a leggyorsabb, 1:36.190-et futva. Az etap utolsó perceiben már mindenki a bokszutcában várt – a kiesők tehetetlenül, a továbbjutók pedig reménykedve az időjárás javulásában.
A pálya egyes részein azonban továbbra is esett, míg más szakaszok teljesen szárazak maradtak. A pilóták így az intermediate gumikon hajtottak ki az utolsó etapra.
Elsőként Sutil futott mért kört a Q3-ban, 1:58.293-mal kezdett. A mögötte érkezők többsége rögtön túlszárnyalta a német eredményét, Sebastian Vettel 1:52-es idővel állt az élre. A hajrának többen is új szett intermediate gumival vágtak neki.
Ideiglenesen Fernando Alonso ugrott az élre, de őt Vettel, majd a másik Ferrarival Felipe Massa is megelőzte. Mivel más már nem férkőzött eléjük, így a rajtsorrend is ez maradt, vagyis az idei második futamot is a címvédő kezdheti az első rajtkockából. A Ferrari ausztráliai teljesítményét látva optimistábban várhatja a versenyt, mint a Red Bull, de várhatóan nem csak kettejük csatájáról szól majd a vasárnapi Maláj Nagydíj.
Ott lesz például a két Mercedes is (Hamilton negyedik, Rosberg hatodik lett, kettejük közt Mark Webber végzett a Red Bullal), vagy az egy hete szintén a hetedik helyről rajtolva futamot nyerő Kimi Räikkönen (Lotus) is.
A McLaren valószínűleg ezúttal sem tud majd beleszólni a győzelemért folyó csatába (igaz, egy eső minden erősorrendet pillanatok alatt átrajzolhat), hiszen Button a 8., Perez a 10. rajtkockát szerezte meg. Az utolsó etapot remekül kezdő Sutil végül a 9. helyig csúszott vissza.
Az 56 körös Maláj Nagydíj vasárnap reggel magyar idő szerint 9 órakor kezdődik.
A kvalifikáció leintése után néhány órával kiderült, hogy Kimi Räikkönen Nico Rosberg feltartásáért háromhelyes rajtbüntetést kapott, így a 10. helyre csúszik vissza a rajtrácson.