2025-ben egy újonc biztosan lesz a Forma-1-ben, hiszen Oliver Bearman lehetőséget kap a Haas csapatától. A brit tehetség idén egyszer már versenyezhetett a királykategóriában, hiszen a Szaúd-arábiai Nagydíjon Carlos Sainzot helyettesítette, és rögtön pontokat tudott szerezni a Ferrarival. Marko szerint egyértelműen a dzsiddai szereplésnek köszönheti helyét az ifjú tehetség.
„Ami Oliver Bearmant illeti, jókor volt jó helyen, jövőre pedig feljebb lép a Forma-1-be” — fogalmazott Marko a Speedweek hasábjain. „A Ferrarinál futott versenye megmutatta számára az F1-es jövőt, de ha a Forma-2-es eredményeit néznénk, a dolgok sokkal rosszabbul néznének ki számára.”
„De remek, hogy fiatal versenyzők érkeznek a Forma-1-be, abszolút támogatom ezt.”
Marko aztán kritikával illetett néhány jelenlegi Forma-1-es versenyzőt: „Nem nevezhetek meg senkit, de vannak versenyzők a mezőnyben, akik stagnálnak, vagy egy kicsit jobbak, illetve rosszabbak, függően a hangulatuktól.”
„És ők akadályt jelentenek a fiatal versenyzők számára. A csapatok is félnek a junioroktól. Természetesen követnek el hibákat, de én inkább választanék valakit, aki hibázik, de reményt jelent a jövőt számára, mint olyasvalakit, akinél nem látok fejlődést.”
A Red Bull juniorversenyzői közül is többen várnak az F1-es lehetőségre, a legjobb eséllyel most Liam Lawson pályázik egy királykategóriás ülésre, de Isack Hadjar és Arvid Lindblad is természetesen a száguldó cirkuszban szeretne versenyezni a jövőben.
„A nyári szünet során részleteiben kielemezzük és kiértékeljük a Red Bull juniorversenyzőinek teljesítményét” — fogalmazott Marko. „A silverstone-i főversenyen szerzett győzelmével Hadjar az élre állt az F2-es pontversenyben, nem szabad elfelejtenünk, hogy néhányszor balszerencsés volt, volt egy motorproblémája is, aztán a kicserélt motor sem működött, majd kétszer is gondja volt az üzemanyagrendszerrel, és kétszer önhibáján kívül forgott ki. Ha ezek nincsenek, mérföldekkel vezetné a bajnokságot.”
Lindblad is ragyogott a Forma-3-ban, miután közvetlenül a Forma-4-ből lépett feljebb, és újoncként mindkét versenyt megnyerte. Még csak 16 éves, és örülünk annak, hogy most már újra 17 évesen is lehet a Forma-1-ben vezetni.”
„De higgadtak vagyunk, és továbbra is jó eredményeket produkálunk juniorjainkkal, akik ismét prioritást élveznek most, és lehetőségük van Forma-1-es autót vezetni. Isack remekül teljesített a legutóbbi teszten, egyszer sem volt fent az autóján a lágy gumi, de erős teljesítményt nyújtott. Isack és Arvid rendkívüli képességekkel rendelkeznek, mindketten szupergyorsak és Forma-1-es matériák.”
„És Ayumu Iwasát sem lehet elfelejteni, aki jelenleg a 2. helyen áll a Super Formula bajnokságában Japánban.”