A Milton Keynes-i alakulat számára komoly kihívást jelent, hogy versenyautója egész egyszerűen nem teljesít elég jól: emiatt a McLaren átvette a vezetést a konstruktőri bajnokságban, és 41 pontos előnnyel készülhet a hétvégi Amerikai Nagydíjra. Ráadásul Lando Norris egyre közelebb kerül Verstappenhez az egyéni pontversenyben, mindössze 52 ponttal lemaradva, miközben még hat versenyhétvége van hátra az idei bajnokságból.
Helmut Marko elárulta, ő az Osztrák Nagydíjon eszmélt rá arra, hogy Verstappennek komolyan számolnia kell majd Norrisszal a vb-címért folyó küzdelemben.
„Fokozatosan egyre nyilvánvalóbbá vált” – nyilatkozta Marko a Motorsport Magazinnak „Az Osztrák Nagydíjon Max ismét remek kört futott az időmérőn. A rövid pályán körülbelül három tizeddel gyorsabbak voltunk. Egy rossz bokszkiállás után Norris hirtelen Max nyomában volt, és a DRS nagyon hatékony volt a Red Bull Ringen.”
A két versenyző a 3-as kanyarban össze is akadt egymással, azonban Marko szerint a Red Bull legnagyobb hibáját Zandvoortban követte el: Verstappen 2. helyről rajtolt hazai futamán Norris mellől, és sikerült is megelőznie a brit pilótát az első kanyarban. A Red Bull Marko elmondása alapján tévesen azt feltételezte, hogyha Verstappen átveszi a vezetést a verseny elején, Norris nem fogja tudni visszaelőzni.
„Zandvoortban azt hittük, hogyha az elején megnyerjük a rajtot, onnantól kezdve lehetetlen lesz előzni” – magyarázta az osztrák. „Ez teljes tévedés volt. Lando elhúzott mellettünk.”
Norris a verseny első etapjában visszaelőzte Verstappent, és végül 23 másodperces előnnyel nyerte meg a futamot. Azóta a Red Bull teljesítménye visszaesett, és a nyári szünet előtti utolsó fordulókban már egyértelműen alulmaradtak a McLarenhez képest mind a bajnokságban, mind a pályán mutatott teljesítményben. Verstappen volt az, aki leginkább hozta a pontokat a csapatnak, legutóbb a Szingapúri Nagydíjon, ahol meglepő módon a dobogóra állhatott.
„Fokozatosan egyre inkább visszaestünk, és főleg Max volt az, aki hozta a pontokat” – tette hozzá Marko. „Egy ponton világossá vált, hogy gyorsaságot kell találnunk. Olyan autót kell fejlesztenünk, amellyel Max támadhat, mert csak a 2. helyre játszani nem volt elég.”
A Red Bull a bakui és szingapúri versenyekre feljavult, és az Amerikai Nagydíjra jelentős fejlesztésekkel érkeznek majd, Marko pedig reméli, hogy végre sikerül visszatérniük a győztesek útjára.
„Még hat verseny van hátra” – mondta a Red Bull-főnök. „Azt feltételezzük, hogy a szingapúri és bakui tendencia néhány változtatással Austinban meg fogja hozni a szükséges fordulatot. Ha ez bekövetkezik, akkor Sergio Perez is újra jobban teljesít majd, és még a konstruktőri címet is megnyerhetjük.”