A Red Bull csapatánál bevallottan fontolgatták, hogy lecserélik az elmúlt hónapokban kiábrándító formát mutató Sergio Perezt. A mexikói pilóta jövőjéről dr. Marko, valamint a csapatot irányító Christian Horner egyeztettek is a Belga Nagydíjat követően, Londonban, végül azonban az a döntés született, hogy Perez megtarthatja ülését — legalábbis a 2024-es szezon végéig.
Marko most egy interjúban beszélt arról, azért döntöttek így, mert továbbra is Perezt tartják a legalkalmasabbnak arra, hogy Verstappen csapattársa legyen — és most rajtuk a sor, hogy vezethetőbbé tegyék a Red Bull autóját — a mexikóinak ugyanis ez okozza a legtöbb problémát.
„Hiszünk benne, hogy meg tudjuk fordítani a helyzetet és stabilabbá tudjuk tenni számára” — mondta Marko az ESPN-nek adott interjújában. „Max csapattársának lenni nem a legkellemesebb dolog a Forma-1-ben. Checónak megvannak az érdemei, nyert versenyeket.”
„A beszélgetésünk nemcsak a versenyzőkről szólt, hanem arról is, hogy mit tehetünk a helyzet javítása érdekében. Meg kell próbálnunk könnyebben vezethetővé tenni az autót. Minél nehezebb vezetni az autót, annál inkább előjön a különbség Maxhoz képest, mert ő olyan kiemelkedő tehetség. Ha a hátsó fele megcsúszik, ő nem veszi el a gázt, csak annyit mond, hogy ‘igen, egy kicsit ideges,’ míg Checo azt mondja ‘nehéz’ vagy ‘vezethetetlen.'”
„Szóval Max mellett lenni egy más történet. Ezért mondtuk, próbáljuk meg könnyebben vezethetővé tenni az autót, nagyobb egyensúlyt elérni, amit Max is akar, és a legjobb dolog folytatni Checóval, és remélni, hogy … a fő probléma az ingadozó teljesítménye volt. Volt néhány nagyon jó eredménye, nagyon jó teljesítménye, aztán másnap fél másodperccel volt lemaradva Maxhoz képest.”
Az ESPN értesülései szerint a Red Bull azt fontolgatja, hogy a folytatásra visszakapja a Red Bull autójának korábbi specifikációját, azzal ugyanis az évad elején sokkal jobban teljesített.
Marko kifejtette azt is, Daniel Ricciardo szintén hullámzóan teljesített a szezon eddig eltelt részében, így mostanra úgy tűnik, számára nem is az a kérdés, hogy feljebb léphet-e a Red Bull Racinghez, hanem az, hogy megtarthatja-e ülését az energiaital-gyárosok kiscsapatánál, az RB-nél, jó esély van ugyanis arra, hogy Yuki Tsunoda csapattársa 2025-ben Liam Lawson lesz.
„Egyértelmű kijelentés volt a részvényesek részéről, hogy a Racing Bulls egy juniorcsapat, és ez lesz az út a jövőre nézve” — magyarázta Marko.
„Danielt beültettük az autóba, és ha jelentősen gyorsabb lett volna Yukinál, akkor az volt az elképzelés, hogy visszahozzuk a Red Bull Racinghez. De neki is voltak ilyen ingadozásai. Tehát eddig nem teljesítette a Red Bull Racing versenyzői kritériumait.”
„Nehéz időszak ez egy olyasvalaki számára, mint Liam, különösen, hogy nagyon nehéz körülmények között ugrott be az autóba, és nagyon jól teljesített. Nagyra értékeljük őt, és meg fogja kapni az esélyét. Csak türelem. Szeptemberben választ fogtok kapni.”