A holland versenyző jelenleg érvényes szerződése 2028 végéig szól az osztrák csapatnál, ám mint minden versenyző kontraktusában, természetesen az övében is vannak olyan záradékok, melyek lehetővé teszik számára, hogy annak lejárta előtt távozzon. Verstappen nemrég egy interjúban gyakorlatilag meg is erősítette ezt, noha elárulta, jelenleg nem a jövőjére fókuszál, hanem arra, hogy mihamarabb javítani tudjanak teljesítményükön.
Verstappen jövője szempontjából ugyanakkor mindenképpen döntő fontosságú lesz az, hogy a Red Bull saját gyártású 2026-os motorja mennyire lesz majd ütőképes. Helmut Marko szerint az eddig látott adatok biztatóak, de természetesen lehetetlen tiszta képet kapni arról, milyenek lesznek az erőviszonyok másfél év múlva.
„Jelenleg — az eddigi információk alapján — jól állunk. De egy ilyen új projekt esetében a dolgok, mint például az akkumulátor és az üzemanyag, igazán sorsdöntőek lehetnek, ezért nehéz megmondani, hol tartunk pontosan” — mondta a Red Bull tanácsadókja a Motorsport-Magazinnak adott interjújában.
„Nem lehet csak úgy kijelenteni, hogy a Mercedes vagy a Ferrari lesz a domináns, mert mi is versenyképesek leszünk. De ahogy mondtam, ez a két tényező döntő lehet. És ha a csapat vagy a versenyző nem elégedett bizonyos dolgokkal, lehetséges, hogy a versenyző távozik. Például a 2013 utáni visszaesés is az új szabályozásoknak volt köszönhető.”
Az interjú készítője aztán viccelődve megjegyezte, hogy bérelne egy teraszt Marko grazi irodája előtt arra az esetre, ha Verstappen esetleg konfrontálódna vele az esetleges 2026-os gyenge teljesítmény kapcsán.
Marko viszont kontrázott: „Erre nem lesz szükséged, mert nem hiszem, hogy Max akkor az irodámban lenne. Már egy másik autóban ülne.”