Miközben a Red Bull tavaly végigdominálta a szezont, és egy kivételével az összes versenyt megnyerte, idén jóval nehezebb dolga van. Ennek egyik oka az, hogy az ellenfelek igencsak felerősödtek, részben azonban annak is köszönhető, hogy a Milton Keynes-i istálló a 2024-es évadra jelentősen átszabta versenyautóját. A napokban a Red Bull technikai igazgatója, Pierre Waché is arról beszélt egy lapinterjúban, nem teljesen biztos abban, hogy ez utóbbival kapcsolatban helyes döntést hoztak.
Most dr. Helmut Marko nyilatkozott az idei autó teljesítményéről: a szakember kifejtette, bár jó formában kezdtek, az idény közbeni fejlesztésekkel egyre kiszámíthatatlanabbá vált az RB20-as.
„A szezon elején olyan autónk volt, ami olyan kiegyensúlyozott volt, mint most a McLaren” — mondta a Red Bull tanácsadója az Auto Motor und Sport című német lapnak adott interjújában. „Minden pályán és minden körülmény között jól teljesített. Aztán valahol rossz irányba fordultunk. Az autó egy olyan „ribanccá” vált, amit csak Max tud megzabolázni.”
„Az autót egyre inkább kiszámíthatatlanná tették. Egyre nehezebb lett beállítani és kiegyensúlyozni.”
Az egyre bizonytalanabbá váló RB20-assal Verstappan még képes volt erős teljesítményt nyújtani, csapattársa, Sergio Perez viszont szó szerint eltűnt a középmezőnyben. Helmut Marko szerint az időmérőkön mutatott remek forma leginkább a Verstappen-faktornak volt köszönhető mostanság.
„Max különleges időmérő köröket futott. A versenyen azonban a fölény eltűnt” — magyarázta a szakember. „Mint a Mercedes az év elején, mi is néha gyorsak vagyunk, néha pedig lassúak — attól függően, hogy milyenek a körülmények. Néha még ugyanazon a versenyen belül is, mint Silverstone-ban, ahol közben esett az eső.”
A Red Bull utoljára a Spanyol Nagydíjon tudott versenyt nyerni, Verstappen pedig azóta mindössze egyetlen dobogós eredményt szerzett. Marko ugyanakkor rámutatott, az eredményeket árnyalják azok a balszerencsés helyzetek, melyekbe a holland pilóta került a legutóbbi versenyeken.
„Jobbak vagyunk, mint ahogy az utóbbi eredményeink mutatják. Spielbergben a rossz bokszkiállás, Magyarországon a [Lewis] Hamiltonnal történt ütközés és Spában a rajtbüntetés nélkül Max jobb helyzetben lenne.”