A Marussia csapatfőnöke, John Booth szerint az istálló nagy lépést tett előre idén, azonban tudja, nem szabad nagy elvárásokat támasztaniuk magukkal szemben, hiszen forrásaik jócskán elmaradnak riválisaikhoz képest.
A Marussia csapatfőnöke, John Booth szerint az istálló nagy lépést tett előre idén, azonban tudja, nem szabad nagy elvárásokat támasztaniuk magukkal szemben, hiszen forrásaik jócskán elmaradnak riválisaikhoz képest.
A Marussia idén már a szélcsatorna-technológiát is alkalmazta autója építésekor, valamint a KERS-rendszer is bekerült az MR02-es versenygépbe.
„Technikailag nagy lépést tettünk előre – hogy teljesítményben ez mit jelent, azt majd meglátjuk” – mondta a csapatfőnök.
A Marussia technikai igazgatójaként idén Pat Symonds tevékenykedik majd, akit korábban eltiltottak a sportágtól a 2008-as szingapúri botrány miatt.
„Itt van velünk a technikai igazgatónk, amely egy nagy előrelépést jelent számunkra. Már három éve nem volt pályán, de olyan, mintha sosem lett volna távol” – nyilatkozta Booth.
A szakember szerint ugyan tettek előrelépéseket, azonban még mindig az esélytelenebbek közé tartoznak.
„Nem csapjuk be magunkat. Ezt az autót 165 emberrel hoztuk létre – és erre büszkének kell lennünk. A várakozásaink nem hasonlíthatók a Red Bulléhoz, amely 500 dolgozóval működik együtt, és négyszer nagyobb a költségvetése.”
Egyelőre csak Max Chilton versenyzői ülése biztos a Marussiánál, Booth szerint azonban nem jelent majd problémát, ha Timo Glock helyére egy tapasztalatlan versenyzőt ültetnek.
„Nem az a helyzet, ami tíz vagy tizenöt évvel ezelőtt volt. A fiatal versenyzők hatévesen kezdik a gokartban, és Chilton két évet töltött GP2-ben, hármat vagy négyet F3-ban. Ő egy újonc a Formula-1-ben, de nem újonc versenyző.”