Lando Norris továbbra is üldözi a háromszoros világbajnok Max Verstappent, és bár a brit pilóta képes volt harcolni ellenfelével a múlt hétvégi Amerikai Nagydíjon, végül vitatott körülmények között veszített pontokat, amikor pályán kívüli előzés miatt megbüntették.
Sokan úgy vélik, hogy Norris több pontot szerezhetett volna az idei szezon során, ha a McLaren korábban alkalmaz csapatutasításokat, különösen a Magyar Nagydíjon, ahol Norris az utolsó bokszkiállások után visszaadta a vezetést csapattársának, Piastrinak. A Motorsport.com című internetes lapnak adott interjújában viszont Andrea Stella csapatfőnök kifejtette, hogyan látja a két versenyző közti dinamikát.
„A versenyzők kezelése mindig az autó versenyképességének kontextusában értelmezendő. Mindig szükség van egy irányvonalra a menedzsmentben, de ha a 10. és 11. helyért harcolsz, minden erőfeszítésed a versenyképesség elérésére irányul. Amikor azonban a legjobb helyekért küzdesz, a helyzet megváltozik” — magyarázta.
„A fókuszunk mindig a maximális együttműködésen volt. Ennek oka, hogy van egy fő cél, amely nagyobb, mint a csapatfőnök, nagyobb, mint Lando, és nagyobb, mint Oscar: ez pedig a McLaren érdeke. Ez a szempont semmilyen helyzetben sem képezi vita tárgyát.”
„Mindig az elveink szerint közelítjük meg a versenyzők irányítását és általánosságban azokat a szabályokat, amelyek szerint pályára gurulunk. Az első az, hogy a csapat érdekeit tartjuk szem előtt, a második pedig a sportszerűség, vagy ha úgy tetszik, az integritás. Ezek nagyon fontos értékek, tisztességesen és korrektül akarunk eljárni mindkét versenyzőnk iránt, és ez az aspektus még fontosabbá válik, amikor két olyan tehetséged van, akik rendelkeznek minden képességgel, ami a futamgyőzelemhez szükséges.”
Stella kiemelte, hogy a McLaren rengeteget dolgozott azért, hogy olyan versenyzőpárosuk legyen, mint Norris és Piastri.
„Keményen dolgoztunk azért, hogy itt tartsunk, keményen dolgoztunk azon is, hogy fejlesszük Oscart, valamint Landót. Amikor két versenyző együttműködik, az a csapat növekedését szolgálja, és mivel képesek voltunk versenyképes autót biztosítani számukra, a Miami Nagydíjtól kezdve a McLaren lett az a csapat, amely a legtöbb pontot szerezte a konstruktőri bajnokságban.”
Ami a versenyzők közti versengés kezelését illeti, Stella hozzátette, ha most egyértelműen beállítják valamelyik pilótát a másik mögé, azzal jövőbeli sikereiket kockáztatják.
„Nincs első vagy második számú versenyzőnk. Ez egy olyan forgatókönyv, amely jól működik a médiában és a kocsmai beszélgetések során, de nem alkalmas egy Forma-1-es csapat irányításához, mert figyelembe kell vennünk a jövőt is. Nem tudom, nyerünk-e idén, de azt tudom, hogy 2025-ben, 2026-ban és 2027-ben is nyerni akarunk. Ha a 2024-es szezonban felborítanám az egyensúlyt, akkor a következő években nem lenne szilárd alapunk.”
Stella elismerte, hogy komplex helyzetek mindig adódhatnak, de az alapelveket nem szabad feladni: „Amikor olyan matematikai megközelítést hallok, mint például ’Oscar mostantól legyen Lando mögött’, arra azt válaszolom, hogy maga Lando sem akarja, hogy Oscar csak neki dolgozzon.”
A McLaren csapatfőnöke számára az egyik legnagyobb kihívás egy erős, összetartó csapat fenntartása.
„A célom, hogy egy egységes, összetartó csapatra számíthassak. Nem lehetek biztos abban, hogy mindig jó munkát végzünk, de abban biztosnak kell lennünk, hogy továbbra is dolgozunk és építkezünk, nem azért, hogy egy dicsőséges hétvégét tartsunk, hanem hogy hosszú távon jól szerepeljünk.”