A száguldó cirkusz mezőnye 2019 után először látogat majd az ázsiai országba, ráadásul itt rendezik az idény első sprintfutamos hétvégéjét, ami annyit jelent, hogy mindössze egyórányi gyakorlás áll majd a csapatok és versenyzők rendelkezésére.
A McLaren meglehetősen jó formában vágott neki az idei F1-es bajnokságnak, jelenleg a 3. helyet foglalja el a csapatok versenyében, a brit istálló idei, MCL38-as kódjelű versenyautója azonban a lassabb, technikásabb kanyarokban továbbra is küszködik.
„Azt kell mondanom, hogy a szezon első részét tekintve a kínai az a pálya, ami a versenyképesség szempontjából a legnagyobb aggodalomra ad okot” — mondta a McLaren várható teljesítményével kapcsolatban Andrea Stella csapatfőnök. „Rengeteg alacsony sebességű hajtűkanyar van. Még a 2-es és 3-as kanyarban is hosszú ideig vagyunk a nyújtott kanyarokban. És úgy gondolom, ez egy visszatérő téma nálam. Eddig nem sikerült kellő mértékben fejlesztenünk az autót ezekben a lassú és közepesen gyors kanyarokban.”
„Így a versenyképesség szempontjából nehezebb hétvégét várok, mint Szuzukában, Ausztráliában, vagy a szezon első részében. Kína talán egy a károk minimalizálásáról szól számunkra. Aztán Miamitól kezdve remélhetőleg egy jobb szakasz kezdődik a 2024-es szezonban, és még jobban alakulnak a dolgok az idény második felében.”
Stella ugyanakkor rámutatott arra is, a sprintfutamos formátum lehetőséget is kínálhat majd számukra Sanghajban.
„Határozottan kihívást jelentő esemény lesz több szempontból is. Az például kérdés, mi lesz majd a helyzet az aszfalt tekintetében. Ugyanakkor ne felejtsük el, hogy Kína volt az egyik legkritikusabb pálya a szemcsésedés szempontjából. Tehát kérdés az is, hogyan birkóznak meg a gumik ezzel a helyzettel?”
„Önmagában vége fejtörést okozhat ez, de ha a versenyképesség szempontjából nézzük, arra is gondolhatunk: ‘Ha nem is végzek tökéletes munkát, de egy kicsit jobbat, mint a többiek, akkor ez nagy lehetőség kínálhat.’”