A McLaren vezetése kritikus szavakkal illette a Magyar Nagydíj versenybíráit, amiért úgy határoztak, az időmérő edzésen történtek miatt csapatuk egyetlen konstruktőri pontot sem szerezhet a Hungaroringen.
A McLaren vezetése kritikus szavakkal illette a Magyar Nagydíj versenybíráit, amiért úgy határoztak, az időmérő edzésen történtek miatt csapatuk egyetlen konstruktőri pontot sem szerezhet a Hungaroringen.
A stewardok szombat éjszaka jelentették be, hogy Alonso mellett a McLarent is bűnösnek találtak az időmérő edzésen történtek miatt.
A kvalifikációs tréning harmadik etapjában Fernando Alonso indokolatlanul sok időt tartózkodott a boxban, miközben csapattársa, Lewis Hamilton mögötte várakozott. Az időhúzásnak végül az lett az eredménye, hogy a bajnokság élén álló Hamilton már nem tudta megkezdeni utolsó gyorskörét és lecsúszott a pole pozícióról.
A versenybírák azonban elvették Alonso rajtelsőségét és visszaminősítették a hatodik helyre. Emellett a McLarent is büntetéssel sújtották, mely ellen a wokingi alakulat már benyújtotta fellebbezését. A vezetőség mai közleményében hangsúlyozza, a stewardok félreérttették magyarázatukat.
“Nem egyszerű kezelni két szupertehetséget, mint Fernando és Hamilton, különösen, ha egy győztes autó van mindkettőjük alatt” – állt a csapat vasárnapi közleményében. “Csapatunk mindent megtett annak érdekében, hogy mindkét versenyzője egyenlő feltételekkel mehessen az időmérő edzésen, azonban a versenyzők harciassága miatt sajnálatos módon borult az előre kialakított terv.”
“Az időmérő edzés ezen fázisában, másodpercek alatt kell döntést hozni, hogy a versenyzők optimális körülmények között kezdhessék meg gyorskörüket. Egyetértettünk a stewardokkal abban, hogy mikor a csapat úgy döntött, húsz másodpercig várakoztatja Fernando Alonsót, négy másik autó volt a pályán. Azonban nem értjük, ennek mi köze van az egészhez, hiszen a csapatnak komoly számolásokat kell elvégeznie annak érdekében, hogy az utolsó percekben megfelelő helyeken legyenek ezek az autók.”
“A csapat azzal sem ért egyet, hogy a húsz másodperces feltartás miatt bukott el Lewis. Hatalmas a nyomás a csapaton belül, és volt egy kis probléma Fernando első kiállásánál. Megpróbáltuk a lehető legjobb helyre visszahozni a pályára, és a használt gumik miatt is aggódtunk. Ezért engedtük csak ki később Fernandót a pályára.”
“Úgy gondoljuk, túlságosan súlyos büntetést szabtak ki a stewardok a csapatra, ugyanis mindig is hangoztattuk, egyenlő feltételeket szerettünk volna biztosítani versenyzőink számára, de ezt úgy tűnik, félreértelmezték. Mindezek ellenére most csakis a délutáni versenyre koncentrálunk, ahol mindent megteszünk majd annak érdekében, hogy versenyzőink a lehető legjobb pozíciókban végezzenek.”