A wokingi istálló az elmúlt hetekben rengeteg új fejlesztéssel vértezte fel versenyautóját, ennek köszönhetően pedig Lando Norris Silverstone-ban és a Hungaroringen is dobogós eredményt ünnepelhetett. A brit tehetség viszont Belgiumban csak a 7. helyen futott be, miután a verseny első etapjában sokat küszködött a közepes keverékű gumikkal. Később aztán a kemény keverékre váltva sem nagyon javult a helyzet. Csapattársa, Oscar Piastri pedig már a nyitókörben kiesett a Carlos Sainzcal való ütközés következtében.
A csapatot irányító Andrea Stella szerint a spái hétvége rávilágított azokra a területekre, melyeken sürgősen dolgozniuk kell még.
„Ez a hétvége elárulta nekünk, mint tudunk még dolgozni. Az autó fejlődött bizonyos területeken. Ez megerősítést nyert. Ugyanakkor viszont ez a hétvége megerősítette azokat a területeket is, melyeket még nem tudtunk megoldani” – mondta a szakember. „Szóval egyfajta valóságellenőrzés volt, miszerint van még tennivaló, és hogy ezekkel a területekkel sürgősen foglalkozni kell.”
„És ez a sürgősség például abból a tényből fakad, hogy a nyári leállás utáni második verseny Monzában lesz. Nem lehet úgy nekifogni a versenyzésnek Monzában, mint ahogy Spában tettük. Szóval sürgős munka vár a McLarenre, hogy orvosolni tudjuk a helyzetet.”
„Nagyon őszintén be kell látnunk, hogy miközben ez a konfiguráció előnyökkel járt az első napokban, a versenyen jelentős problémáink voltak. Összességében fogalmazhatunk úgy, hogy vannak leckék erről a hétvégéről.”
Stella utalt rá, elsősorban az alacsony légellenállású konfigurációval vannak tennivalók, az ugyanis nem volt kellőképp hatékony Belgiumban.
„Az autó hatékonyságának javítása alacsony légellenállás mellett például szerepel a tennivalók listáján. Viszont lejjebb, mint néhány prioritás, melyeken az előző hónapokban dolgoztunk” – magyarázta. „Mivel nagyon el voltunk foglalva más dolgokkal, nem igazán volt időnk arra, hogy az alacsony légellenállású hátsó szárnyakon dolgozzunk.”