A McLaren brit versenyzője, Lewis Hamilton indulhat az élről a Magyar Nagydíjon, miután kiváló időt autózva megszerezte a pole pozíciót a szombati kvalifikációs tréningen. A második helyen csapattársa, Kovalainen végzett, míg a harmadik Massa lett a Ferrarival.
A McLaren brit versenyzője, Lewis Hamilton indulhat az élről a Magyar Nagydíjon, miután kiváló időt autózva megszerezte a pole pozíciót a szombati kvalifikációs tréningen. A második helyen csapattársa, Kovalainen végzett, míg a harmadik Massa lett a Ferrarival.
Első etap
Az első húsz perces etap eleje eseménytelen volt. Elsőként a Toro Rosso versenyzői hajtottak ki a pályára, majd sokáig a Toyota német pilótája, Timo Glock állt az élen, míg a nagyok nem kezdték meg gyorsköreiket.
Az élmenők közül elsőként Heikki Kovalainen futotta meg mért körét, és nem meglepő módon azonnal átvette a vezetést, ám nem örülhetett sokáig, mert csapattársa, Lewis Hamilton – szintén keményebb keverékű gumikon – 1:19.376-os idejével majd’ nyolc tizedet adott a többieknek.
A Ferrari versenyzői is megérkeztek a pályára. Elsőként Massa teljesítette gyorskörét a lágyabb keverékű abroncsokon, akit Raikkönen követett. A brazil pilóta első mért körén nem, ám a másodikon befért Glock elé, és átvette az ideiglenes harmadik helyet. Massa azonban később visszacsúszott, mert a Toyota olasz pilótája Jarno Trulli és csapattársa, Kimi Raikkönen is megelőzte.
Ahogy azt már megszokhattuk, a BMW Sauber versenyzői az utolsó pillanatokig kivártak. Kubica első próbálkozása alkalmával feljött Glock és Webber mögé a nyolcadik helyre, ám Heidfeld igen gyengén teljesített, és csak a tizenötödik helyre érkezett meg, tehát már akkor nagy gondban volt.
Az első kettő (McLaren duója) kivételével az utolsó perekben még mindenki kihajtott a pályára. Elsőként Massa teljesítette utolsó mért körét. A Ferrari brazilja az új szett lágyabb keverékű abroncsokon felugrott a második helyre, mindössze két tizeddel lemaradva Hamiltontól.
Raikkönen nem tudott javítani, így be kellett érnie a Toyota duója, Glock és Trulli mögött a hatodik hellyel, miközben mindenki Heidfeldet figyelte, aki a végére hagyta utolsó mért körét.
A BMW német versenyzője már a célegyenesre ráfordító kanyart is szélesen vette, és olyan sokan voltak előtte, hogy már nem tudott javítani idején. Sokáig úgy tűnt, hogy ennek ellenére, az utolsó helyen még éppen, hogy befér a második etapba, ám Button a végén javított, és kiütötte.
Az első etap végén a következő versenyzők búcsúztak: Nick Heidfeld (BMW Sauber), Kazuki Nakajima (Williams), Rubens Barrichello (Honda), Giancarlo Fisichella (Force India), és Adrian Sutil (Force India).
Második etap
Két perccel a kezdés után Timo Glock és Kimi Raikkönen gördült pályára. Nagy meglepetésre a Ferrari világbajnoka nem bírt a Toyota német pilótájával, aki fantasztikus időt ment és sokáig az élen is állt.
Az edzés felénél járva a McLaren bajnoki éllovasa, Lewis Hamilton is megérkezett a pályára. A brit versenyző az első szektorban ugyan kiváló időt repesztett, azonban az utolsó szektorban belassult, és a lágy gumikon nem tudta megelőzni Glock-ot.
Nem úgy, mint a Ferrari brazilja, Felipe Massa, aki percekkel később megfutott 1:19.068-as idejével egy tizeddel bizonyult gyorsabbnak a Toyota német pilótájánál, akitől öt perccel az edzés vége előtt átvette a vezetést.
Raikkönen és Kovalainen is teljesítette közben mért körét, ám a két finn pilóta csak az első három mögé, a negyedik, illetve az ötödik helyre ért fel. Mögöttük Trulli és a BMW még egyedül talpon maradt versenyzője, Robert Kubica következett, míg az első tíz sorát Alonso, Webber, és Vettel zárta, ám még vissza volt a hajrá.
Az első tízben már csak egy változás történt, a Renault újonca, Piquet felugrott a tizedik helyre, ezzel kiütve Vettelt. A Williams német pilótája, Nico Rosberg ugyan bejutott a második etapba, ám egyetlen mért kört sem tett, így csak a tizenötödik helyről várhatja a holnapi futam rajtját.
A második etap végén a következő versenyzők búcsúztak: Sebastian Vettel (Toro Ross), Jenson Button (Honda), David Coulthard (Red Bull), Sebastien Bourdais (Toro Rosso), és Nico Rosberg (Williams).
Harmadik etap
Elsőként a Toyota versenyzői szállták meg a pályát. Gock 1:21.326-os idejével azonnal az élre állt, akivel nem tudta tartani a lépést csapattársa, Jarno Trulli – aki nem kevesebb, mint hat tizeddel bizonyult lassabbnak nála.
A Ferrari versenyzői csak Glock mögé érkeztek meg, Massa-Raikkönen sorrendben. A Toyota német pilótája azonban nem maradt az élen az első gyorsköröket követően, ugyanis Hamilton a keményebb keverékű abroncsokon három tizedet adott neki, így átvette tőle a vezetést.
A tűzijáték ismét a végére maradt. A versenyzők kivétel nélkül a keményebb keverékű abroncsokon tértek vissza a pályára. Elsőként Robert Kubica kezdte meg utolsó gyorskörét. A BMW Sauber lengyel versenyzője a középső szektorban parádés időt ment, így felugrott az ideiglenes második helyre.
Kubica végül csak a negyedik pozícióban végzett, miután Kovalainen és Massa is megelőzte, míg Raikkönen nem tudott javítani idején, így be kellett érnie Timo Glock mögött a hatodik hellyel.
Hamilton utolsóként teljesítette mért körét, ám gond nélkül megtartotta vezető pozícióját, így csapattársa mellől, az első helyről vághat majd neki a vasárnapi Magyar Nagydíjnak.
Magyar Nagydíj, időmérő:
1. Hamilton McLaren 1:19.376 1:19.473 1:20.899 2. Kovalainen McLaren 1:19.945 1:19.480 1:21.140 3. Massa Ferrari 1:19.578 1:19.068 1:21.191 4. Kubica BMW Sauber 1:20.053 1:19.776 1:21.281 5. Glock Toyota 1:19.980 1:19.246 1:21.326 6. Raikkonen Ferrari 1:20.006 1:19.546 1:21.516 7. Alonso Renault 1:20.229 1:19.816 1:21.698 8. Webber Red Bull 1:20.073 1:20.046 1:21.732 9. Trulli Toyota 1:19.942 1:19.486 1:21.767 10. Piquet Renault 1:20.583 1:20.131 1:22.371 11. Vettel Toro Rosso 1:20.157 1:20.144 12. Button Honda 1:20.888 1:20.332 13. Coulthard Red Bull 1:20.505 1:20.502 14. Bourdais Toro Rosso 1:20.640 1:20.963 15. Rosberg Williams 1:20.748 16. Heidfeld BMW Sauber 1:21.045 17. Nakajima Williams 1:21.085 18. Barrichello Honda 1:21.332 19. Fisichella Force India 1:21.670 20. Sutil Force India 1:22.113