A wokingi gárda nagy reményekkel készül az új idényre, hiszen tavaly a nehéz szezonkezdés után alaposan összekapták magukat, és végül a konstruktőri 4. helyen zárták a bajnokságot. A McLarennél azt remélik, 2024-ben még közelebb tudnak majd kerülni a Red Bullhoz, és rendszeresen a dobogókért, sőt, a győzelmekért csatázhatnak majd. Zak Brown egy interjúban beszélt a minap arról, magabiztosak az új versenyautó fejlesztése kapcsán, de persze korai volna még arról beszélni, hogy hogy állnak közvetlen ellenfeleikhez képest.
„Azt gondolom, nekünk csinálnunk kell, azt, amit eddig is. Csak azt tudjuk kontrollálni, ami fölött irányításunk van. Tetszik az, amit a szélcsatornában és a CFD-technológiában látunk jelenleg, szóval az az érzésünk, hogy előre fogunk lépni egyet” — mondta a szakember a Speedcafénak adott interjúban. „Hogy mekkorát? A nagy misztikum a Red Bull kapcsán az, hogy mikor álltak le az autójuk fejlesztésével, hogy a 2024-es autóra fókuszáljanak. A válasz szerintem az, hogy elég korán, szóval meg kell várnunk, hogy lássuk, mekkora Adrian Newey-féle mágia jön elő a sütőjükből.”
„Ugyanakkor pedig a Mercedes vagy a Ferrari mind olyan csapatok, melyeknél adott minden, nagyszerű istállókról beszélünk. Nem lennék meglepve, ha a Mercedes hirtelen visszatérne, Lewis pedig megszerezné nyolcadik világbajnoki címét. Szóval nagyon szoros és versenyképes a mezőny. Még a 9. helyezett AlphaTauri is a 6. helyen versenyzett Abu Dhabiban, szóval az én ezen szakaszában szerintem senkit sem lehet kizárni.”
Brown azt mondja, alapvetően úgy látja, a költségplafon remekül működik a Forma-1-ben, hiszen Verstappen leszámítva soha nem volt még ennyire versenyképes a közeg.
„Igen, szerintem nagyszerű. Egy versenyzőt leszámítva soha nem volt ennyire versenyképes a Forma-1 — köszönjük, Max!” — mondta nevetve. „Max mögött viszont olyan szoros a küzdelem, mint amilyet még soha nem láttam a Forma-1-ben. Ez volt az első alkalom a Forma-1 történetében, hogy öt csapatnak volt hét dobogós eredménye, vagy több. Vannak csapatok, melyek a 9. és 10. helyeken állnak a bajnokságban — a Haas és az AlphaTauri —, de be tudtak jutni a Q3-ba. Nem azt mondom, hogy rendszeresen, de elégszer. A „régi szép időkben” a mezőny végén lévő csapatok 3 másodperccel le voltak maradva, most az egész mezőny 1 másodpercen belül van.”
„Szóval kétlem, hogy a Forma-1 valaha is volt ennél versenyképesebb. És szerintem csak még versenyképesebb lesz. Max és az RB19-es tavaly varázsolt, ami miatt egy kicsit kiszámíthatóbb volt a küzdelem az élen, de mögöttük… Elég csak megnézni bennünket: a 9. leggyorsabbak voltunk, az év végén pedig mi voltunk a 2. leggyorsabbak. Az Aston Martin pedig a 2. leggyorsabb csapat volt a szezon elején, de aztán visszacsúsztak ötödiknek, majd visszavágtak.”
„Szerintem a sport rendkívül versenyképes, és amint valamelyikünk el fogja tudni kapni ezt a Max srácot, a Forma-1 olyan lesz, mint amilyennek még soha nem láthattuk.”