A McLaren csapatfőnöke, Martin Whitmarsh védelmébe vette Lewis Hamiltont, és elmondta, hogy a brit pilóta kiválóan végezte munkáját, és nem hibáztatható azért, hogy összeütközött ellenfelével, Mark Webberrel a Szingapúri Nagydíjon.
A McLaren csapatfőnöke, Martin Whitmarsh védelmébe vette Lewis Hamiltont, és elmondta, hogy a brit pilóta kiválóan végezte munkáját, és nem hibáztatható azért, hogy összeütközött ellenfelével, Mark Webberrel a Szingapúri Nagydíjon.
Hamilton bajnoki esélyei jócskán csökkentek, miután a harmadik helyért harcolva, ütközött legnagyobb riválisával, aminek következtében kiesett, így húsz pontra nőtt a lemaradása a bajnokságban négy futammal a szezon vége előtt.
A stewardok versenybalesetnek minősítették az incidenst, amivel többé-kevésbé a McLaren vezetése is egyetért, ám Whitmarsh elmondta, hogy a probléma az volt, hogy Hamiltonnak ezúttal sem volt szerencséje.
„Úgy gondolom, hogy Lewis hihetetlenül szerencsétlen volt” – mondta a szakember a riportereknek. „Nem hiszem, hogy Lewis bármi rosszat tett volna. Senkit nem akarok hibáztatni, de azt gondolom, hogy egy remek előzési manővert mutatott be, aminek nem így kellett volna végződnie.”
„Mikor megelőzöl valakit, és egyikőtök sem enged, akkor mindig van némi kockázat a dologban, de ez nem egy késői fékezés, vagy beszúrás volt. Az egyenesben elment ellenfele mellett, és elsőként érkezett meg a kanyarhoz.”
„Azt gondolta, hogy megtarthatja az ívet, hagyott egy kis helyet Marknak, és nem számított arra, hogy ez lesz a vége. Mark megütötte Lewist, és volt olyan szerencséje, hogy tovább tudott menni, míg Lewis nagyon szerencsétlen volt, hiszen megsérült az autója.”
„Lewist azonban nem lehet hibáztatni a történtekért.”
Hamilton zsinórban másodszor nullázott, hiszen két hete már az első körben kiesett egy igen hasonló incidens következtében az Olasz Nagydíjon.
A brit pilóta akkor Felipe Massával ütközött, aminek az lett a vége, hogy kitört a jobb első kerékfelfüggesztése.
„Ha megnézzük az autók helyzetét az ominózus kanyarban, akkor láthatjuk, hogy pontosan az ellenkezője volt a helyzet Monzában, ahol Lewis volt hátrébb, a belső íven. Akkor mindannyian Lewist hibáztattuk, így most ezt nem tehetjük” – magyarázta.
„Ha megpróbált volna későn fékezni, vagy bevágni, akkor most csalódottak lehetnénk miatta, azonban tény, hogy már megelőzte, elsőként érkezett meg a kanyarhoz, így megvolt a joga arra, hogy tartsa az ívet, és a követő autónak ilyenkor normális esetben el kell fogadnia a történteket.”
„Hagyott némi helyet, de tartotta az ívet, így összeütköztek. Azonban nem hiszem, hogy hasznos lenne Markot hibáztatni. Hogy Lewis hibát követett el azzal, amit tett? Nem, egyáltalán nem, legalábbis szerintem.”