A McLaren ügyvezetője, Zak Brown elárulta, hajlandóak megfontolni azt, hogy 2021-től, amikor az új motorformula életbe lép a Forma-1-ben, saját erőforrást építenek maguknak – ám csak abban az esetben, ha a költségek drasztikusan csökkennek.
A wokingi gárdánál azt remélik, mihamarabb véglegesíteni tudják megállapodásukat a Renault-val, így 2018-ban már nem a Honda erőforrásait kell használniuk a Forma-1-ben.
Ehhez az kellene, hogy a Toro Rosso megállapodjon a japánokkal, így felszabadulna a Renault kapacitása, és motorokat tudna adni a McLarennek. Úgy tudni, az ezzel kapcsolatos bejelentésekre már ezen a héten számítani lehet.
Zak Brown, a McLaren ügyvezetője még Monzában úgy nyilatkozott, 2021-től jelentősen változnia kell a motorhelyzetnek a Forma-1-ben.
„Kíváncsian várjuk, milyen lesz a motorformula 2021-ben – és hogy megfontoljuk-e majd a saját motor építését, vagy pedig más gyártók érkezhetnek-e az új szabályoknak köszönhetően” – fogalmazott a szakember.
„Most a következő 3 évre kell fókuszálnunk, és amint kiderülnek a dolgok ezzel kapcsolatban, előrébb is tekinthetünk.”
„Azt gondolom, 2021-től nagyon pozitív irányba változik majd a Forma-1 a költségvetési plafon, a bevételek újraosztása, és az új motorszabályok miatt. Szóval nagyon nehéz még döntéseket hozni 2021 kapcsán, mert rengeteg minden változik.”
Brown hozzátette, fontos volna, hogy jó előre tudják, mire számíthatnak pontosan.
„A saját motor építése olyasvalami lenne, amit korábban még nem csináltunk – szóval sok időre lenne szükségünk előre, és komoly tőkekiadásra. Megfontolnánk a dolgot. De meg kell értenünk a platformot, hogy mik a szabályok, és mik a költségek.”
„Nyilván nem lennénk olyan helyzetben, hogy százmilliókat költhetnénk – márpedig most erről van szó a motorfejlesztések tekintetében. Szóval változtatni kell a motorformulán, hogy gazdaságilag rentábilis legyen számunkra.”
A McLarennél mindenesetre úgy gondolják, a legfontosabb az lenne, ha az új regulákkal további független gyártókat tudnának a Forma-1-be csábítani.
„Favorizálnánk, ha lenne egy független, versenyképes motor, nem pedig egy olyan, amellyel csak a létszám van meg. A gyártók nagyszerűek, nagyon tisztelem őket. De egészséges lenne a sport számára, ha – akárcsak a múltban – lennének független motorok, amelyeket a csapatok használni tudnának, és ezek versenyképesek is lennének. Ez a kulcs.”
„Utoljára a Cosworth volt itt, de alapvetően nem voltak versenyképesek. Szóval az nem jó, ha van egy független motor, de azzal nem lehet versenyeket nyerni.”