A Pirelli által meghatározott határértékeken belől állította be versenyautói kerékdőlését és guminyomását a McLaren Mercedes Forma-1-es csapata a múlt hétvégi Brit Nagydíjon, Sergio Pérez ennek ellenére defektet kapott a vasárnapi futam során.
A Pirelli által meghatározott határértékeken belől állította be versenyautói kerékdőlését és guminyomását a McLaren Mercedes Forma-1-es csapata a múlt hétvégi Brit Nagydíjon, Sergio Pérez ennek ellenére defektet kapott a vasárnapi futam során.
A Forma-1 kizárólagos gumiszállítója, a Pirelli nemrég hivatalos közleményben adott tájékoztatást arról, mi okozta a sorozatos defekteket a legutóbbi futamon, Silverstone-ban. Az olasz gumigyártó mélyreható elemzése megállapította, több tényező összjátéka okozta az abroncsok meghibásodását, ennek megfelelően eseteként a javasoltnál alacsonyabb guminyomás, az extrém kerékdőlés, a túl magas kerékvető, valamint az, hogy a csapatok felcserélték a hátsó abroncsokat, szintén hozzájárult a defektekhez.
A Pirelli a kommünikében rámutatott arra, az eddig használt abroncsok biztonságosnak tekinthetők mindaddig, amíg a csapatok megfelelően működtetik azokat – ennek ellenére azonban a hétvégi Német Nagydíjon már kevlárbetétes gumikat kap a királykategória mezőnye.
A Brit Nagydíjon a mclarenes Sergio Pérez kétszer is bal hátsó defektet kapott – az egyiket a harmadik szabadedzésen, a másodikat pedig a vasárnapi futamon, Sam Michael, az alakulat sportigazgatója azonban kijelentette, a Pirelli által javasolt határértékeken belül maradtak úgy a guminyomás, mint a kerékdőlés tekintetében.
„Minden, amit a McLaren nevében mondhatok, hogy a csapat valamennyi gumi esetében a megfelelő specifikációt alkalmazta autóin, beleértve azokat az abroncsokat is, melyek meghibásodtak” – mondta a szakember.
„Az előírt guminyomáson futottak ezek az abroncsok, a meghatározott kerékdőlés-határokon belül, szóval nem léptük át azokat az értékeket, melyeket a Pirelli maximumként jelölt meg. Ha volt néhány csapat, mely így tett, akkor a Pirelli feladata ellenőrizni, hogy minden istálló esetében ugyanez történt-e. Szóval megadjuk a szükséges támogatást a gumigyártónak annak érdekében, hogy még jobban ellenőrizze a történteket, mert nagyon fontos ebben a sportban, hogy úgy használjuk ezeket a termékeket, ahogy az biztonságos.”
„Ahogy azt mondtam, mi a McLarennél a meghatározott specifikációnak megfelelően használtuk a gumikat.”
Michael kifejtette, az, hogy a Pirelli a hátsó gumikban kevlárra cseréli az acélgyűrűt, véleménye szerint nem lesz komoly hatással az erőviszonyokra.
„Nem lesz így, amíg a csapatok nem lépik át ezeket a bizonyos határokat – márpedig most ezeken belül kell maradni. De csak a McLaren nevében beszélhetek, hiszen csak azt tudom, hogy mi milyen beállításokat használunk. Ez a csere nem igazán változtat az erőviszonyokon, egyszerűen csak biztonságosabbak lesznek a gumik.”