Az ifjú versenyző a pole pozícióból vágott neki a versenynek, melyet végül csak a 2. pozícióban, Max Verstappen mögött fejezett be. Elmondása szerint a futam kulcsmomentuma az volt, amikor a rajtnál egész egyszerűen nem teljesített elég jól, és pozíciót veszített Verstappennel szemben, ráadásul George Russell is elment mellette, emiatt pedig sok időt veszített.
A McLarennél ugyanakkor azt mondják, az, ami a rajt után történt, nem Norris hibája volt, Russell őrületes rajtjával pedig nem lehetett mit kezdeni.
„Szerintem Lando rajtja egyáltalán nem volt rossz” — magyarázta Andrea Stella csapatfőnök. „Ez egy tisztességes rajt volt, majdnem egy autóval volt Max előtt. De tény, hogy Russell dupla szélárnyékot kapott Landótól és Maxtól. És az első kanyarban szeritem Lando nagyon bölcs volt, mert egy másodperc alatt vége lehet ilyenkor a versenyednek. És nem így akarunk versenyezni. Versenyben akarunk maradni. Szóval úgy gondolom, hogy lehetőségi szempontból a rajt inkább részletkérdés volt. Persze, lehetett volna még jobb rajtot venni, akkor egy méterrel előrébb lett volna, de ez nagyon-nagyon csekély különbség.”
Stella szerint Barcelonában ismét bebizonyosodott, mennyire szoros a küzdelem az élen, így muszáj, hogy minden téren tökéletes munkát végezzenek. Azt mondja ugyanakkor, hogy Norris lassú, 3,6 másodperces kerékcseréje Verstappen 2,8 másodperces kiállásához képest nem volt kritikus a végeredményt tekintve. Az viszont igen, hogy Russell mögött sok időt veszítettek.
„Nincs semmi mozgástér, amiben kompenzálhatnál bármilyen kis pontatlanságot. Én azt mondanám, hogy a fő tényező az volt, hogy nem tudtuk megvédeni az 1. helyet Barcelonában. Ez nem feltétlenül meglepetés, mert hosszú az út az első kanyarig. Ráadásul az autók nagy leszorítóerőt termelnek, így amint egy kis szélárnyékot kapsz, sokkal gyorsabbá tesz, mint az előtted lévő autó.”
„Ez azt jelentette, hogy Lando nem volt abban a helyzetben, hogy megvédje az első rajthelyet. Valójában nagyra értékeltem az okos hozzáállását, hogy elkerülje a bajt, mert tudtuk, hogy a verseny vissza fog jönni hozzánk. Az első kanyarban elvesztett pár helyezés és a Russell mögött elvesztegetett idő volt a két döntő tényező.”
„És a lassú utolsó bokszkiállásnál valószínűleg egy újabb másodpercet veszítettünk. De hogy őszinte legyek — még ezzel az egy másodperces késlekedéssel is —, ha Verstappen mögött lettünk volna a rajtnál [és Russell előtt] szerintem jó eséllyel játszhattuk volna ki a lapjainkat.”
A csapatfőnök szerint a McLaren stratégia tökéletes volt, nagyon jól tették, hogy elnyújtották Norris első etapját.
„Nagyon meglepődtünk, amikor láttuk, hogy a versenyzők a 16-17. körben állnak ki a bokszba, mert szerintem ez egyfajta önsanyargatás ezen a pályán, nemde? A degradáció nagyon magas, az előzés könnyű, szóval azt gondoltuk, hogy ez vissza fog minket hozni a versenybe. Ha nem vesztettünk volna egy kicsit túl sok időt Russell mögött a rajtnál, a verseny visszajött volna hozzánk a 66 kör végén. Szóval szeretném megdicsérni a stratégáink remek munkáját, amiért ez volt a fejünkben.”