A McLaren vezetése úgy gondolja, hogy a KERS hatalmas előnyt jelent majd a jövő hétvégi Olasz Nagydíjon, ahol a hosszú célegyenesben akár duplán ki lehet használni a rendszerben rejlő potenciált.
A McLaren vezetése úgy gondolja, hogy a KERS hatalmas előnyt jelent majd a jövő hétvégi Olasz Nagydíjon, ahol a hosszú célegyenesben akár duplán ki lehet használni a rendszerben rejlő potenciált.
“Monza egy igazi erőpálya, és a KERS-nek köszönhetően, minden bizonnyal hihetetlen sebességeket láthatunk majd a hétvégén, különösen a kvalifikáción, mikor a pilóták akár kétszer is felszabadíthatják az extra energiát a célegyenesben” – mondta a csapatfőnök, Martin Whitmarsh.
A McLaren finn versenyzője, Heikki Kovalainen is magabiztosan várja a jövő hétvégi versenyt, mert úgy érzi, minden esélyük megvan a jó szereplésre, hiszen a KERS-nek köszönhetően, minden bizonnyal az első sorokból rajtolhatnak.
“Úgy gondolom, hogy autóinknak feküdni fog a pálya” – mondta Kovalainen. “Mint minden csapat, mi is egy különleges alacsony leszorító erős aero csomaggal fogunk futni Monzában, azonban kihasználhatjuk a KERS előnyeit az egyenesekben, aminek köszönhetően komoly előnyben leszünk egy kör alatt, különösen az időmérőn, ahol ez nagyon értékes lesz.”
A Mercedes-Benz sportigazgatója, Norbert Haug azonban óvatosságra inti csapatát, mert úgy érzi, hogy a hihetetlenül szoros mezőny miatt teljesen nyitott a küzdelem, és egy-egy apró fejlesztésnek is komoly szerepe lehet.
“A Vodafone McLaren Mercedesnél egyik csapat sem szerzett több pontot az elmúlt négy futamon” – mondta a német szakember. “Az utolsó öt versenyen egészséges önbizalommal építünk erre, anélkül, hogy favoritnak tartanánk magunkat Monza előtt.”
“Rengeteg esélyes lesz, ami első osztályú a sportunk számára. A következő futamon, minden esély megvan arra, hogy a Forma-1 történetének legszorosabb mezőnyét láthassuk.”
“Spa már megmutatta, hogy a jelenlegi F1-ben minden lehetséges, és ezt Monza is megerősíti majd. Célunk az, hogy tovább folytassuk a javuló tendenciánkat Olaszországban.”