Várhatóan csak az utolsó előszezoni teszten gurulhat pályára a Hispania 2012-es versenyautója, az új modell ugyanis a napokban megbukott a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) kötelező töréstesztjén.
Várhatóan csak az utolsó előszezoni teszten gurulhat pályára a Hispania 2012-es versenyautója, az új modell ugyanis a napokban megbukott a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) kötelező töréstesztjén.
A spanyol kiscsapat az eredeti tervek szerint a február 21-től megrendezésre kerülő barcelonai tesztsorozaton kezdte volna meg a munkát az új konstrukcióval, ehhez azonban az kell, hogy a szövetség által előírt valamennyi töréstesztet probléma nélkül teljesítse.
Az Autosport úgy értesült, a 17 kötelező tesztből a HRT új autója kettőn megbukott, egyen pedig részt venni sem tudott.
A csapat forrásai elárulták, a vázzal nincsenek problémák, csupán a pilóta feje feletti légbeömlő-rész nem teljesítette a töréstesztet, illetve az orr-rész nem állt ellen kellő mértékben az oldalirányú becsapódásnak. Ez utóbbi miatt a frontális tesztet végre sem lehetett hajtani.
A brit szaklap forrásaira hivatkozva leírja, nincs pánik a csapatnál, főként azért, mert a legfontosabb, hogy maga a váz átment a vizsgán. A Hispania tervei mindazonáltal megváltoznak, hiszen új alkatrészek gyártása szükséges. Az új töréstesztre várhatóan egy hét múlva kerül majd sor, ez pedig azt jelenti, hogy az istállónak nem lesz elég ideje arra, hogy felkészüljön a soron következő, barcelonai tesztsorozatra.
A HRT egyébként Jerezben is tavalyi versenyautójával tesztelt két napon át.