Új Delhiben tartotta ülését szerdán délelőtt a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Motorsport Világtanácsa (WMSC), ahol a jövő évi versenynaptár jóváhagyása mellett számos dologról döntés született.
Új Delhiben tartotta ülését szerdán délelőtt a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Motorsport Világtanácsa (WMSC), ahol a jövő évi versenynaptár jóváhagyása mellett számos dologról döntés született.
A jövő évi Technikai Szabálykönyvön, valamint a Sportszabályzaton is módosításokat hajtottak végre: előbbi esetében az egységes motorvezérlésre (ECU) vonatkozó regulák kiemelendők, melyek korábban csak az FIA által kiadott műszaki iránymutatásban kaptak helyet. Az erre a területre vonatkozó paramétereket a sportot irányító testület a jövő évtől kezdődően már a Technikai Szabályzatba is belefoglalja.
Ahogy arról korábban már szó esett, 2012-ben szigorúan szabályozzák a kipufogórendszerek használatát annak érdekében, hogy a kipufogógázok által keltett aerodinamikai hatást minimálisra szorítsák.
A biztonságot érintően is történtek módosítások: a pályabírók segítése érdekében az autóban elhelyezkedő biztonsági kapcsolók feltűnőbb jelölést kapnak, valamint az oldalirányú törésteszteknél felfelé irányuló ellenőrzéseket is végre kell majd hajtani.
A Sportszabályzatban is változtattak a töréstesztekre vonatkozóan, az FIA ugyanis megtiltja, hogy olyan autók vegyenek részt az előszezoni teszteken, melyek valamely szigorú ellenőrzésen nem mentek át.
A szövetség a maratoni versenyeknek is szeretne gátat szabni: a jövőben négy órában határozza meg a futamok maximum hosszát, melybe belefoglaltatik az esetleges megszakítások során keletkező plusz idő.
A sok panaszt követően a biztonsági autóra vonatkozó szabályok is megváltoznak 2012-ben. A lekörözött versenyautók ugyanis a Safety Car pályára hajtásának idején visszavehetik köreiket – még mielőtt a felvezető autó visszatér a bokszutcába. Az FIA ezzel azt szeretné megakadályozni, hogy az újraindítás esetén a lassabba utók feltartsák az élen állókat.
Azok az autók, melyek épp a bokszban tartózkodtak egy verseny megszakításakor, büntetés nélkül visszafoglalhatják azt a pozíciót a rajtrácson, melyet a piros zászlók meglengetésekor birtokoltak.
Ezentúl nem lesz lehetőség arra, hogy a versenyzők üzemanyag –vagy időspórolás végett levágjanak kanyarokat – például az időmérő edzésen, a bokszba vezető köreiken. Legutóbb a kétszeres világbajnok Sebastian Vettelt hallgatták meg ezzel kapcsolatban a versenybírók még Koreában, mivel a német sofőr a bokszba igyekezve a pálya helyett az egyik szervizutat használta a kvalifikáció utolsó etapjában.
Az Olasz Nagydíjat követően Michael Schumacher és Lewis Hamilton közel 30 körön át tartó csatája is nagy port kavart: a hétszeres világbajnok úgy tartotta maga mögött brit riválisát, hogy folyamatosan a kanyarok belső felét védte, a féktávon azonban visszatért az ideális versenyvonalra, hogy megfelelő tempóban vehesse be az adott fordulót. Az FIA mostantól megpróbálja visszaszorítani a cikázások lehetőségét, így szabályba foglalta, hogy a versenyzők nem térhetnek vissza az ideális ívre pozíciójuk megvédése érdekében, miután már elhagyták azt korábban.
A gumikra vonatkozóan is történt némi módosítás: a versenyzők az összes rendelkezésükre álló abroncsot használhatják majd a pénteki edzésnapon – mint ismert, korábban csak három garnitúra volt engedélyezett.
Ahogyan arra számítani lehetett, a Motorsport Világtanács hivatalosan is megerősítette, hogy 2012-ben visszatérnek a szezon közbeni teszek a Forma-1-be: a következő esztendőben egyetlen háromnapos programot iktatnak be, arról azonban egyelőre nem született döntés, hogy ez mikor, és melyik pályán kerül lebonyolításra.