Bár úgy indult, hogy biztosan két amerikai pilótával mutatkozik be a Forma-1-ben, a Team US F1 vezetése most már azzal is elégedett lenne, ha legalább az egyik autóba hazai versenyzőt ültethetne, mert az idő szűke, és a gyér felhozatal miatt nincs könnyű helyzetben.
Bár úgy indult, hogy biztosan két amerikai pilótával mutatkozik be a Forma-1-ben, a Team US F1 vezetése most már azzal is elégedett lenne, ha legalább az egyik autóba hazai versenyzőt ültethetne, mert az idő szűke, és a gyér felhozatal miatt nincs könnyű helyzetben.
“A Concorde Egyezmény késői aláírásával elvesztegetett idő miatt úgy tűnik, sokkal nehezebb lesz elérnünk célunkat, hogy két fiatal amerikai tehetséget alkalmazzunk a következő szezonban” – mondta Peter Windsor csapatfőnök az Autosportnak.
“Továbbra is bízom abban, hogy legalább egy amerikai versenyzőt igazolhatunk, de ez nem lesz egyszerű, mert nincs sok szuperlicensszel rendelkező pilóta az Egyesült Államokban.”
A szakember azonban elmondta, hogy hosszú távon mindenképpen amerikai pilótákat szeretnének alkalmazni, és ennek érdekében hajlandóak tehetségkutató programot indítani, melynek keretén belül leendő jelölteket karolnának fel, akik jelenleg kisebb osztályokban versenyeznek.
“Ha nem tudjuk elérni célunkat, hogy legyen amerikai versenyzőnk 2010-ben, akkor össze fogunk rakni egy programot a fiatal amerikai tehetségeknek” – folytatta Windsor.
“El fogunk különíteni egy összeget, hogy segíthessük őket, bárhol is versenyeznek, legyen az a Formula BMW Európában, vagy a Formula Ford 2000 az Egyesült Államokban.”
“Sőt még a GP2 is szóba jöhet, jóllehet ez a széria elég drága, de bízom abban, hogy találunk elég pénzt, ha azt kell tennünk ahhoz, hogy egy tehetséges amerikai versenyzőnk legyen a jövőben.”
Az A1GP bajnoki esélyesét, Jonathan Summertont, és az Indy Lights világbajnokát, JR Hidebrandet már szóba hozták a csapattal, azonban egyre inkább úgy tűnik, hogy két f1-es tapasztalattal rendelkező versenyző, Alex Wurz és Pedro de la Rosa áll a legközelebb a szerződéskötéshez.
“Hatalmas érv szól amellett, hogy egy tapasztalt versenyzőt igazoljunk, aki komoly segítséget nyújthat nekünk első évünkben” – magyarázta Windsor.
“Természetesen nagyon jó érzés lenne két újonc pilótát igazolni, hogy együtt, azonos ütemben nőhessenek fel a csapattal, ám ehhez sokkal több időre lenne szükségünk a bemutatkozás előtt.”
“Érdekes lesz látni, hogy mikor letisztul a kép a versenyzői piacon, hány tapasztalt versenyző marad ülés nélkül. Bízzunk benne, hogy az igazán tehetséges pilóták, mint Anthony Davidson, Jamie Green, és Gary Paffett mind lehetőséget kapnak az F1-ben.”