Lapértesülések szerint nem elképzelhető, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) visszakozik nemrég bevezetett rádiócsendjével kapcsolatban.
Lapértesülések szerint nem elképzelhető, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) visszakozik nemrég bevezetett rádiócsendjével kapcsolatban.
A sportot irányító testület múlt héten tájékoztatta arról a csapatokat, a hétvégi Szingapúri Nagydíjtól kezdődően szigorít a rádióforgalmazáson, így tilos lesz olyan információkat közölni a versenyzőkkel, melyek segítik őt a vezetésben, illetve az autó teljesítményére utalnak.
A Szingapúri Nagydíj csütörtökjén, csütörtökön összeültek Charlie Whitinggal a csapatfőnökök, a meetingen pedig a legfőbb beszédtéma természetesen az új szigorítás volt.
„Minden sportban megengedett a tanácsadás. A futballban az edző folyamatosan instrukciókkal látja el a játékosokat, és ez senkit sem zavar” – mondta a williamses Pat Symonds.
„Várnunk kéne ezzel legalább 2015-ig, hogy mindenkinek legyen ideje felkészülni.”
Másoknak biztonsági aggályai voltak: Beat Zehnder, a Sauber csapatmenedzsere azt mondja, túl sok dolguk lesz a versenyzőknek az autókban.
„A versenyzőknek hirtelen sokkal több információval kell játszadozniuk a kormány képernyőjén, ami megzavarhatja őket, elvonhatja a figyelmüket, így a falban végezhetik” – mondta a szakember.
Zehnder szerint ráadásul ismét a kisebb csapatok kerülnek nagyobb hátrányba, a több pénzből gazdálkodó alakulatok ugyanis gyorsabban tudnak reagálni a rendelkezésükre álló szimulátorok segítségével.
Néhány csapat ráadásul nem is használja idén a McLaren Technologies által gyártott nagyobb LCD-kijelzőket.
A tegnapi meeting egyébként az eddigi leghosszabb volt az FIA és a csapatok között: 3 óra 40 percig tartott.
„Több kérdés volt, mint válasz” – mondta egy magát megnevezni nem kívánó csapatfőnök az Auto Motor und Sportnak.
A német lap szerint Whiting ígéretet tett a csapatoknak arra, hogy átgondolja döntését, így könnyen lehet, hogy a rádiócsendet mégsem vezetik be – legalábbis egy idei.