Nem sűrűn fordult elő a múltban, hogy a Mercedes csupán egy autóra elegendő fejlesztésekkel érkezett egy adott versenyhelyszínre, Monacóban azonban mégis ez volt a helyzet. Mindez azt követően derült ki, hogy Lewis Hamilton a szombati időmérő után azt találta mondani, nem számít arra, hogy a szezon hátralévő részében képes lesz csapattársa, George Russell előtt végezni az időmérőkön.
A hétszeres világbajnok ugyanis rámutatott, Monte-Carlóban Russell használta azt az új fejlesztésű első szárnyat, mellyel a csapat az évad nyolcadik versenyhétvégéjére készült. Andrew Shovlin, a Mercedes mérnökigazgatója ennek kapcsán nemrég részleteket is elárult: azt mondta, mindkét pilótájuk támogatta, hogy a lehető leghamarabb bevessék az újítást, és ne várják meg, amíg elegendő darabszám áll rendelkezésre belőle.
„Az a tervünk, hogy Montrealban már meglesz a versenymennyiség” — mondta a szakember. „Normál esetben ez legalább három darabot jelent, hiszen van egy-egy mindkét autóra, és van egy tartalék, ha valami történne. Nem csinálunk hármat egyszerre, előbb elkészül az első, aztán a második, majd a harmadik.”
„Ennek eredménye pedig az volt, hogy egy darab volt, amit el tudtunk vinni Monacóba, miután elkészült péntekre, és készen állt a hétvégére. Jó ideje a versenyzőink azt mondták, miért várunk mindig arra, hogy elkészüljön egy teljes garnitúra? Miért nem hagyjuk nekik, hogy használjanak egy darabot?”
„Szóval megállapodtunk velük ebben a csapat jelenlegi teljesítményét látva: javulnunk kell, tanulnunk kell, és valójában igazán hasznos az, ha két különböző specifikáció van az autókon. Szóval megállapodtunk a pilótákkal abban, hogy örömmel elviszünk egy darabot a pályára, és ezzel mindketten elégedettek voltak.”
Shovlin elárulta, valójában Hamilton volt az, aki felajánlotta, hogy használja Russell az egyetlen elkészült darabot, a folytatásban pedig hol egyik, hol másik versenyző kap lehetőséget az ilyen esetekben.
„Lewis azt mondta, ha úgy kezdünk el végül versenyezni, hogy nincs elég alkatrészünk, hagyjuk, hogy George használja Monacóban. Lesznek olyan versenyek a jövőben, ahol szintén csak egyetlen fejlesztés lesz, és természetesen felváltva használjuk majd, innentől kezdve. De Lewis valójában nagyon egyszerűvé tette számunkra ezt a döntést.”
Bár a monacói utcai pályán nehéz kiértékelni az új alkatrészeket, Shovlin azt mondja, elégedettek a látottakkal.
„Van egy oka annak, hogy a csapatok általában nem hoznak fejlesztéseket Monacóba, ez pedig a pálya nagyon alacsony sebességű jellege, az a tény, hogy tele van rövid egyenesekkel, és nagyon nehéz valójában bármit is kiértékelni. Azonban minden adatunk azt mutatja, hogy teljesítményt és előnyt hozott számunkra.”
„Ami az autót illeti, George elégedett volt vele, és érezte, hogy ez egy lépés a helyes irányba. Tehát határozottan elégedettek vagyunk az eddig látottakkal. De többet fogunk megtudni Montrealban, és különösen akkor, amikor eljutunk egy olyan pályára, mint Barcelona, ahol szélesebb kanyarsebesség-tartománnyal találkozunk majd. Ott igazán megismerhetjük az újításokat.”