A McLaren Applied Technologiesnak köszönhetően 2014-ben LCD-kijelzőket kapnak a Forma-1-es versenyzők autóikba.
A McLaren Applied Technologiesnak köszönhetően 2014-ben LCD-kijelzőket kapnak a Forma-1-es versenyzők autóikba.
A Forma-1-es versenyautók a legmagasabb technikai szintet képviselik, az idei szezonban pedig még fontosabbá válik, hogy a pilóták a versenygép minden egyes paraméterével tisztában legyenek.
A versenyautók központi vezérlő elektronikáját (ECU) jó pár éve a McLaren Applied Technologies nevű vállalat szállítja, a pilóták pedig az idei évben egy meglehetősen nagy képátmérőjű LCD-kijelzőt is kapnak autóikba.
A múlt heti, jerezi gyakorláson néhány autóba már bekerült az új, PCU-8D nevű modul, több istálló azonban még a régebbi modellt használta.
Az új kijelzők első éles bevetésére már az évadnyitó Ausztrál Nagydíjon sor kerül, a rajongók pedig működés közben is megfigyelhetik azokat, hiszen a fedélzeti kamerák képéből jól kivehetőek lesznek a különféle grafikák. A 4,3 collos LCD-monitor – mely közvetlenül az ECU-hoz csatlakozik – minden szükséges adatot megmutat a versenyzőknek. A csapatok 100 különféle nézet közül választhatnak, hogy mindig a lehető legfontosabb információkkal láthassák el pilótáikat.
A szokásos sebesség- és fordulatszámadatok mellett az új rendszer már jóval bonyolultabb információkat is képes közölni a versenyzőkkel, ráadásul nemcsak numerikusan, hanem grafikusan is.
„Az új rendszer nagyon más – majdhogynem olyan, mint egy okostelefon” – mondta Nico Rosberg, a Mercedes versenyzője.
Miután 2014-re az energia-visszanyerő rendszer is változott, a pilóták a kijelző segítségével az ERS töltöttségi állapotáról, a felszabaduló energiáról is tájékozódhatnak.
A kijelző egyébként 480 x 272 pixel felbontású, fényereje állítható, hogy minden körülmény közepette jól látható legyen. Súlya egyébként 230 gramm.