Csupán 2009-ben csatlakozott a Forma-1 mezőnyéhez, a Marussia csapatának azonban már két hatalmas tragédiát is át kellett vészelnie – épp ésszel nehéz felfogni, mit érezhetnek az istálló tagjai a hétvégi Magyar Nagydíjon azok után, hogy Jules Bianchi múlt pénteken belehalt súlyos sérüléseibe.
Csupán 2009-ben csatlakozott a Forma-1 mezőnyéhez, a Marussia csapatának azonban már két hatalmas tragédiát is át kellett vészelnie – épp ésszel nehéz felfogni, mit érezhetnek az istálló tagjai a hétvégi Magyar Nagydíjon azok után, hogy Jules Bianchi múlt pénteken belehalt súlyos sérüléseibe.
A francia versenyző még a tavalyi Japán Nagydíjon szenvedett szörnyű balesetet, amikor autójával egy másik versenyautó mentésében segédkező munkagépnek ütközött.
Bianchi kilenc hónapig feküdt kómában, szervezete azonban múlt pénteken végleg feladta a küzdelmet.
Nem ez volt az első tragédia a Marussia rövid F1-es történetében, 2012 júliusában ugyanis az istálló tesztpilótája, María de Villota szenvedett csúnya balesetet egy aerodinamikai teszt keretében.
Sokáig úgy tűnt, a pilótanő felépül súlyos sérüléseiből, ám 2013 októberében egy spanyolországi hotelszobában holtan találták – feltehetően a baleset miatt veszítette életét.
„Nyilvánvaló, hogy nem lehet a csapatot hibáztatni ezekért a balesetekért” – mondta Roberto Merhi, a Manor Marussia aktuális versenyzője, amikor lapunk arról érdeklődött, a Marussiánál hogyan tudják kezelni ezeket a szörnyű tragédiákat.
„Ilyen szerencsétlen balesetek bárkivel megtörténhetnek, a csapatnak ehhez semmi köze. Remek emberek dolgoznak ennél az istállónál, a lehető legjobb főnökeink vannak, akik nyitottan tudnak beszélni a versenyzőkkel. Nagyszerű támogatást adnak nekünk, gondoskodnak rólunk, és meggyőződésem, hogy ez mindig is így volt.”
„Már amikor 2009-ben először találkoztam velük, akkor is nagyon szívesen dolgoztam nekik. Pusztán balszerencse, hogy ez a két baleset épp velük esett meg. A történteknek semmi közük hozzájuk. Ők azok, akiket a legjobban megviseltek a történtek.”