A Forma-1-es visszatérésre pályázó Michelin meg van győződve arról, izgalmassá tudja tenni a versenyeket, amennyiben 2017-től abroncsokkal láthatja el a Forma-1 csapatait.
A Forma-1-es visszatérésre pályázó Michelin meg van győződve arról, izgalmassá tudja tenni a versenyeket, amennyiben 2017-től abroncsokkal láthatja el a Forma-1 csapatait.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) nemrég írta ki a tendert a 2017-19 közötti időszakra, melyre a Pirelli mellett a Michelin is beadta pályázatát.
Pascal Couasnon, a Michelin motorsport-igazgatója meg van győződve arról, ha megnyerik a tendert, izgalmassá tudják tenni az F1-es futamokat.
„Imádjuk a versengést, az autóversenyeket, és mint sokan, én is meg vagyok győződve arról, hogy a Forma-1 nagyon izgalmas tud lenni” – mondta a szakember.
„Nem az én tisztem kritizálni vagy véleményt formálni a jelenlegi helyzetről. Szimplán úgy hisszük, hogy a versenyzőknek és a mérnököknek meg kell adni a lehetőséget arra, hogy a maximumot hozzák ki minden komponensből.”
„Ehhez pedig magas gumiteljesítményre, fenomenális tapadásra van szükség – és minket ez vonz. Ugyanezt láthatjuk majd a sportautó versenyzésben is – Le Mans-ban 24 órán át tartó sprintfutamot láthattunk például.”
„Érdekes volt hallani Nico Hülkenberg nyilatkozatát is, aki azt mondta, elfáradt a 24 órás küzdelem végére, és folyamatosan a maximumot tudta nyújtani. Ez örömmel tölt el bennünket, ezért fejlesztünk gumikat – ha ezt meg tudnánk tenni az F1-ben is, az nagyszerű volna.”
„A Michelin a sportautó-versenyzésbe is hozott izgalmakat, miért ne tehetné ezt meg a Forma-1-ben is?”
A Michelin kikötése mindazonáltal továbbra is az, hogy a Forma-1 álljon át a 18 vagy 19 colos kerekekre.
„Kisebb oldalfalakra van szükségünk, melyeknek hála közelebb kerülhetünk a valódi nagyteljesítményű, vagy szuperteljesítményű autókhoz. Ez pedig minimum 18 colos kerekeket jelent. Ha 19 colos, miért ne? Ebben a kérdésben rugalmasak vagyunk.”