A francia istállónál komoly átszervezések zajlanak jelenleg, Laurent Rossi vezérigazgató távozása után a csapat menesztette az istállót irányító Otmar Szafnauert, valamint Alan Permane sportigazgatótól, illetve Pat Fry technikai igazgatótól is megvált az együttes. Francia sajtójelentések szerint Szafnauer utódja Mattia Binotto lehet a csapatfőnöki székben, a svájci szakember pedig akár már ősszel munkához láthat Enstone-ban.
A Red Bull tanácsadója, Helmut Marko szerint mindenki akkor járna a legjobban, ha a Renault nemes egyszerűséggel eladná a csapatot Michael Andrettinek, aki kőkeményen lobbizik azért, hogy saját istállót indíthasson az F1-ben.
„Andrettinek meg kellene vásárolnia az Alpine-t” – mondta Marko a német Sport1 televíziónak. „Mindenkinek az lenne a legjobb. A Forma-1 is megtartaná 10 csapatát, Andretti végre bekerülne, a Renault pedig érintett maradhatna.”
Az Alpine kapcsán egyébként az F1 Bizottságának legutóbbi ülésén egyeztetések folytak a motorteljesítmények kiegyenlítéséről, miután kiderült, hogy a Renault erőforrásai akár 30 lóerővel is gyengébbek lehetnek, mint a riválisok motorjai.
„Meg tudom érteni az Alpine problémáit. Nemcsak a motorteljesítményről van itt szó. Ha túlságosan le vagy maradva a teljesítményben, kompromisszumokat kell kötnöd az autó beállításaival is, hogy kompenzálni tud a végsebességbeli lemaradást, ami akár 3 tizedmásodperc is lehet körönként” – magyarázta Marko. „Ez viszont az autó vezetési tulajdonságainak rovására megy.”
Marko azt mondja, nincs ellenükre az, hogy kisegítsék a nehéz helyzetből a franciákat, viszont hozzátette: „Egyértelműen demonstrálni kell, hogy a teljesítménybeli lemaradásuk jelentős.”
„És biztosítani kell azt is, hogy az intézkedéseket nem úgy hozzák, hogy azokkal mi, többiek gyengüljünk. Szóval a döntésig további egyeztetésekre van szükség.”