A fő témát a 2024-es sprintfutamok, a jövőbeli gumistratégia, valamint a versenyzők hűtésének biztosítása jelentette a Katarban tapasztalt problémák után. Az F1 Bizottságának ülésén az FIA együléses szakágakkal foglalkozó vezetője, Nikolas Tombazis, valamint a Forma-1 elnök-vezérigazgatója, Stefano Domenicali is jelen volt.
A bizottsági ülésen az érintettek egyhangúlag egyetértettek a sprintformátum további módosításában, mégpedig azzal a céllal, hogy a sprint eseményeit minél jobban különválasszák magától a „főversenytől” a sprinthétvégéken. Az ügyben további egyeztetések folynak majd a részletek kidolgozása kapcsán, többek között az időzítéseket, valamint a parc fermé szabályait illetően. A sprintformátummal kapcsolatos végleges javaslatot az F1 Bizottságának első jövő évi ülésén mutatják majd be, azt pedig, hogy mely hétvégéken rendeznek sprintfutamot 2024-ben, heteken belül bejelentik.
Egyeztettek az esős körülmények között használandó aerodinamikai csomagokkal kapcsolatos fejlesztésekről is: a bizottság tagjai egyetértenek az ügy fontosságában, 2024 tavaszán ezért további teszteket hajtanak majd végre, ahol egy olyan elemet próbálnak ki, mely teljes mértékben eltakarja a kerekeket, kvázi sárvédőként funkcionál majd.
Az F1 Bizottságának ülésén a jövőbeli gumistratégiáról is értekeztek, és egyetértés volt abban, hogy a gumik túlmelegedésének problémáját a lehető legjobban meg kell szüntetni, és „versenyezhetőbbé” kell tenni az F1-es abroncsokat. Ezért az a döntés született, hogy 2025-re is megtartják a gumimelegítő paplanokat.
Az idei szezon során több alkalommal is kipróbálták a megoldást, miszerint kevesebb gumiszettet használtak a csapatok a versenyhétvégéken, végül azonban az F1 Bizottsága úgy határozott, hogy megtartják a 13 száraz garnitúrás megoldást 2024-re.
A Katari Nagydíjon tapasztalt extrém körülmények kapcsán az F1 Bizottsága jóváhagyta, hogy a technikai szabályzat révén lehetővé tegyék egy extra hűtőnyílás kialakítását a versenyzők hűtése érdekében, de a későbbiekben további vizsgálatokat folytatnak majd, hogy hatékonyabb megoldásokkal álljanak elő az extrém körülményeknek megfelelően.
A pénteki ülésen az F1 Bizottsága elfogadta azt is, hogy a csapatok a 2025-ös szezon kezdete előtt nem kezdhetnek el dolgozni a 2026-os versenyautókon. A bizottság által elfogadott intézkedéseket a Motorsport Világtanács (WMSC) hagyhatja majd jóvá decemberi ülésén.