Az FIA elnöke, Max Mosley kijelentette, hogy csak azért nem lesznek elnézőek a Renault-val, hogy elkerüljék a francia autógyártó távozását, amire elég nagy az esély, ugyanis minden eddiginél szigorúbb büntetésre számíthat a csapat.
Az FIA elnöke, Max Mosley kijelentette, hogy csak azért nem lesznek elnézőek a Renault-val, hogy elkerüljék a francia autógyártó távozását, amire elég nagy az esély, ugyanis minden eddiginél szigorúbb büntetésre számíthat a csapat.
A Renault mai közleményében bejelentette, hogy nem kívánja tagadni azokat a vádakat, miszerint Nelsinho Piquet szándékosan törte össze autóját a tavalyi Szingapúri Nagydíjon, mellyel csapattársa, Fernando Alonso kezére játszotta a győzelmet.
A francia cégóriás azt is megerősítette, hogy csapatfőnöke, Flavio Briatore és főmérnöke, Pat Symonds azonnali hatállyal elhagyta az alakulatot, ami szintén azt igazolja, hogy mindkét vezető benne volt a balhéban.
Mindez azonban nem elég ahhoz, hogy a Renault megússza az ügyet, ugyanis a Motorsport Világtanács szeptember 21-re összehívott rendkívüli ülésén felelnie kell a történtekért.
“Korrekten és sportszerűen kell végeznünk a dolgunkat” – mondta Mosley a Reuters hírügynökségnek. “Csak azért, mert félő, hogy elhagyják a sportot egy esetleges súlyosabb büntetés miatt, nem hátrálhatunk meg.”
Az FIA elnöke korábban elmondta, hogy a legrosszabb, amire a Renault számíthat, hogy végleg kizárhatják őket a világbajnokságból.
Erre pedig elég jó esély van, ugyanis a végeredmény megmanipulálása – nem beszélve mások testi épségének és életének veszélyeztetéséről – sokkal súlyosabb bűn, mint a szimpla csalás, amiért a McLarent kizárták a gyártók versenyéből és 100 millió dollárral megbüntették még 2007-ben.
“Az eredmény rögzítése bizonyos fokon rosszabb, mint a csalás. Ha pedig mások – legyen az a nézők, a bírók, vagy a versenyzők – testi épségét, és életét veszélyezteti, akkor még súlyosabb” – folytatta a brit szakember, aki meg van győződve arról, hogy a nemrég kirobbant botránytól függetlenül, újabb nagyvállalatok távozhatnak a sportból.
“Meglátásom szerint egy újabb, vagy akár két autógyártót is elveszíthetünk, és lesz egy vagy két privát csapat is, amely nagyon nehezen fog tudni megmenekülni.”
“Ha valaki azt kérdezné, rátenném-e az összes vagyonomat arra, hogy a jelenlegi autógyártók kivétel nélkül ott lesznek a rajtrácson jövőre Melbourne-ben, azt mondanám, hogy nem.”
“Maximum arra lennék hajlandó, hogy a Ferrari jelenlétére fogadok, de nem az összes nagyvállalatéra. Bár lehetséges, hogy nem jól látom” – tette hozzá Mosley.