Múlt héten bombaként robbant a hír, Newey azt fontolgatja, hogy már az idei szezont követően távozik a Red Bull Forma-1-es csapatától. A hírt egyelőre sem ő, sem az energiaital-gyárosok nem erősítették meg, a Red Bull csapata mindössze egy szűkszavú közleményt adott ki, melyben arról írt, Neweyt 2025 végéig érvényes szerződés köti az istállóhoz, és nem tudnak arról, hogy másik csapatnál folytatja.
A 65 esztendős szakember szolgálatai iránt a hírek szerint a Ferrari és az Aston Martin is élénken érdeklődik, brit médiajelentések szerint azonban szerződése révén a Red Bull gyakorlatilag ellehetetlenítheti azt, hogy 2027-nél előbb elkezdjen dolgozni egy rivális istállónál.
Ivan Capelli még 1988 és 1990 között dolgozott együtt Adrian Newey-val az egykori Leyton House istállónál, az olasz pedig a Gazzetta dello Sport című lapnak nyilatkozva azt mondta, szerinte a brit szakember csak abban az esetben távozik a Red Bulltól, ha úgy érzi, hogy készen áll vállalni a kihívást egy másik csapatnál. Newey-t ráadásul számos kollégája követheti majd.
„65 évesen távozni nagy kihívás, akkor minden újra megkérdőjeleződik” — fogalmazott „Egyébként azt gondolom, hogy logikus, hogy nem megy el egyedül, egy ilyen kaliberű mérnök magával viszi a hűséges kollégáit is, mivel az új szerkezetben azonnal működőképesnek és aktívnak kell lennie, ha egyáltalán megtörténik.”
Capelli arról is beszélt, a Red Bullnál zajló botrányos események után még mindig nem csitultak teljesen a kedélyek.
„Némi hamut szórtak a tűzre, de az még mindig ég” — fogalmazott. „Még Kínában is, Verstappen legutóbbi győzelme után megmutatták Christian Hornert és Helmut Markót, ahogy együtt tapsolnak a dobogó alatt. Ez csak látszat, semmi sem csillapodott le vagy oldódott meg.”
A most 60 esztendős egykori autóversenyző szerint amennyiben Newey a Ferrarihoz szerződik, hatalmas kincset érhet a patinás olasz istállónak.
„Ő az az ember, aki 40 év tapasztalatát hordozza magában, aki még az utolsó szabályváltozásnál is képes volt azonnal értelmezni a szabályokat, megoldásokat találni olyan problémákra, amelyek mások számára Achilles-ínné váltak, mint például a delfinezés.”
„Mert ő már 35 évvel ezelőtt is tapasztalt ilyen helyzeteket a talajhatású autókkal. Rengeteg tapasztalat, bölcsesség, és személyes disztóniáján túl a tökéletesség határát súroló munkaszervezés. Ami Adriant mindenkitől megkülönbözteti, az a képessége, hogy nagyon steril módon értékeli saját munkáját. Tavaly a 22 versenyből 21-et nyert meg és azt mondta, nos, ennek az autónak nincs több fejlesztési lehetősége, újra kell tervezni. És konceptuális szempontból teljesen új versenyautót alkotott: ‘Húzzunk egy vonalat, kezdjük tiszta lappal újra!’ Amennyire én ismerem a gondolkodásmódját, valószínűtlen, hogy Olaszországba jönne, hacsak nem kap egy olyan pénzügyi ajánlatot, amitől bárki elpirulna. A munkamódszerei, konceptualitása, szellemi szervezettsége és ahhoz való hozzászokása miatt még mindig mélyen Angliában gyökerezik.”
Capelli hangsúlyozta, szerinte, ha Newey valóban távozik a Red Bulltól, további vezető mérnökök követhetik őt.
„Szerintem a helyetteseivel együtt jönne. És ez további forradalmat jelentene, ami nem feltétlenül hozna azonnali eredményt. Ha mindent 2026 tekintetében vizsgálunk, az stimmel. 2025-ben nem lenne közvetlenül érintett, csak néhány részletben.”