Verstappen nehézségekkel küzdött a hétvégi Mexikói Nagydíjon: a pénteki szabadedzésen jelentkező motorproblémák miatt a Red Bull kénytelen volt motorcserét végrehajtani, hogy folytathassa a hétvégét.
Bár a korábban már használt motor beépítésével sikerült elkerülni a további mechanikai hibákat, annak magas futásteljesítménye már teljesítménycsökkenést eredményezett, ami hátráltatta a háromszoros világbajnokot a futamon. A mérési pontok adatai alapján Verstappen a célegyenesben — a DRS aktiválási pontja előtt — mindössze 251,4 km/órás sebességet ért el – jóval elmaradva csapattársától, Sergio Pereztől, aki 253,4 km/órával repesztett ugyanezen a ponton. A holland pilóta a második leglassabb volt az első sebességmérő ponton, ahol 299,6 km/órát ért el, míg Perez 303,1 km/órát, a címvédő riválisa, Lando Norris pedig 307,9 km/órát teljesített.
A Red Bullnál tisztában vannak vele, hogy az RB20-as jelenleg nem tudja felvenni a versenyt a Ferrari és a McLaren tempójával, így egy új motor bevetése elkerülhetetlennek tűnik Verstappen esélyeinek növelése érdekében. Az interlagosi pálya pálya ideális lehet erre, hiszen ott könnyebb előzni.
Noha Verstappen kapcsán a Mexikói Nagydíj után leginkább a Norris elleni incidensek miatt kapott büntetések kerültek fókuszba, a Red Bull sokkal inkább a teljesítménybeli hiányosságok miatt aggódik.
Helmut Marko, a Red Bull motorsport-tanácsadója a Motorsport.com című internetes portálnak nyilatkozott is erről.
„A legaggasztóbb, hogy nem tudtuk működésre bírni a gumikat – sem a közepeset, sem a keményet” — fogalmazott az osztrák szakember. „Messze voltunk az élmezőnytől, és úgy gondolom, hogy részben a pénteki motorproblémák miatt, mert nem tudtunk ott körözni. Tennünk kell valamit, ez egyértelmű. Motorcserére is szükség lesz, mert nagyon lassúak voltunk az egyenesekben. Ez a motor nem is lett volna már benne az autóban, ezért valószínű, hogy Brazíliában sor kerülhet a cserére.”
Az osztrák ORF csatornának adott interjújában Marko kifejtette, hogy a Mexikóban használt motor eredetileg már csak edzésekre lett volna szánva a szezon hátralévő részében.
„Az a motor, ami most bent volt, már nem volt versenyre tervezve, és minél idősebb egy motor, annál inkább csökken a teljesítménye” – nyilatkozta. „A büntetés öt rajthely lenne. Ez például Brazíliában nem lenne annyira súlyos, ahol viszonylag könnyű előzni. De láttuk, hogy 3-8 km/óra hiányzott az egyenesekben.”
Verstappen jelenleg 47 pontos előnnyel vezet Norris előtt a pontversenyben, és egy esetleges motorcsere miatti büntetés a főverseny rajtrácsára vonatkozna, nem pedig a szombati sprintversenyre.