A Forma–1 minél szélesebb körben való megismertetése, az autóversenyzés titokzatos világának emberközelivé tételére az ING Renault F1 Team idén már negyedik éve indítja útjára az F-1-es show-t, amely belvárosi bemutató autózásról és a World Series by Renault bajnokság versenypályáin futott gyorskörökről szól. Mindezt milyen címszó alatt? ING Renault F1 Team Roadshow.
A Forma–1 minél szélesebb körben való megismertetése, az autóversenyzés titokzatos világának emberközelivé tételére az ING Renault F1 Team idén már negyedik éve indítja útjára az F-1-es show-t, amely belvárosi bemutató autózásról és a World Series by Renault bajnokság versenypályáin futott gyorskörökről szól. Mindezt milyen címszó alatt? ING Renault F1 Team Roadshow.
A 2003-ban útjára indított programmal már több mint 1,5 millió emberhez jutottak el világszerte, egy egyedülálló sportnap keretében, amely egyesíti magában a csúcstechnológiát, a testközeli élményt és versenyzés iránti szenvedélyt.
Olyan helyszínek után mint Moszkva, Sevilla, Tokió, Lyon, Isztanbul és Róma, az ING Renault F1 Team ismét készen áll arra, hogy elkápráztassa a közönséget a világ további nagyvárosaiban, folytatva az F-1-es parádét, amely az európai központú World Series by Renault bajnokság köré épül.
A program negyedik évébe lépve a célkitűzések változatlanok: a rajongókat éppúgy, mint az elsőbálosokat az események középpontjába helyezve felejthetetlen autósport emlékeket szerezni.
Alain Dassas, az ING Renault F1 Team elnöke így látja: “Mint vezető autógyártó és világbajnok F-1-es csapat, a Renault-t mindig is a technikai kitűnőség, az elérhetőség és a szórakoztatás vezérelte. Az F-1-be történő visszatérés óta a Renault vesszőparipája mindig is sportág szélesebb körben való elterjesztése volt, közelebb hozva az embereket az események sűrűjéhez, és azokhoz, akik ebben a különleges feladatban főszerepet játszanak.
“A Roadshow programja hűen tükrözi a Renault tradícionális sportfilozófiáját.
Legyenek azok szenvedélyes szurkolók, hétvégi F-1 drukkerek, vagy teljes újoncok, mi mindannyiuk számára kivételes szórakozást ígérünk, ráadásul teljes ingyen. Ez a program fontos elem a Renault imidzsének további erősítéséhez, mind a hagyományos, mind a vadonatúj piacainkon, illetve azokban az országokban, ahol a közeljövőben szeretnénk terjeszkedni.”
Az ING Renault F1 Team ügyvezető igazgatója, Flavio Briatore szerint: “A Roadshow lényege tömören: F-1-es autók nyilvános bemutatója nagyvárosi utakon és a World Series by Renault versenyhétvégéin. Lehetőséget teremtünk az embereknek arra, hogy testközelből megismerkedjenek a versenyautókkal, a csapattal és a versenyzőkkel – amire a Grand Prix versenyek alkalmával nincs lehetőség.
“Az ING Renault F1 Team Roadshow a modern Formula–1 lényegét mutatja be: egy fantasztikus show, amely felejthetetlen élményt nyújt!”
A 2007-es Roadshow programja a lengyel fővárosban, Varsóban kezdődött, 2007. június 3-án.
Az ING Renault F1 Team Roadshow számokban
2003 óta 1,5 millió néző tekintette meg a belvárosi F-1-es bemutatókat.
A program nézőszám rekordját 2006-ban, Sevillában állították fel, ahol 250,000 ember látta a bemutatót. Szintén népszerű helyszínnek számított Lyon és Moszkva is, ahol 200,000 illetve 100,000 néző volt kíváncsi a programra.
A program kezdete óta 10 nagyvárosi Roadshow-t tartottak, Európában, Oroszországban és Japánban.
A Roadshow bemutató futamai közben az ING Renault F1 Team versenyautói akár a 250 km/órás sebességet is elérhetik. Éppen ezért a biztonság elsődleges szempont a csapat számára, mind a nézők, mind a versenyzők szempontjából. A pálya elhelyezkedése, vonalvezetése, a nézők elhelyezése mind olyan tényezők, amelyeket szigorú biztonsági előírások szerint kell megtervezni, mielőtt a Roadshow a helyszínre érkezik.
Az ING Renault F1 Team Roadshow-n 15 fős, állandó szerelőgárda dolgozik.